روی آوردن رنو به بازارهای آسیایی
کارلوس گوسن، مدیرعامل رنو-نیسان اعلام کرد برای سودآوری بیشتر به بازارهای آسیایی و روسیه روی خواهد آورد و برای کسب سهم بیشتر از بازارهای اروپایی درگیر رقابتهای فرساینده نخواهد شد.
به گزارش خودروکار، کارلوس گوسن برنامهای محافظهکارانه برای گسترش بازارهای رنو-نیسان در پیش گرفته است و قصد دارد وابستگی این گروه به بازارهای اروپایی را تا سال ۲۰۲۲ کاهش دهد.
مطابق این برنامه که«راندن به سوی آینده» نامیده شده است، سود عملیاتی سالانه مجموعه خودروسازی رنو-نیسان به بیش از ۷ درصد خواهد رسید. در این برنامه کشور چین بهعنوان بزرگترین بازار در حال رشد رنو-نیسان معرفی شده است.
گوسن در دفاع از این برنامه گفت: «در صورتی که نتوانیم بازارهای دیگر را تسخیر کنیم، قادر نخواهیم بود هزینه پیشرفتهای فناوری در اروپا را تامین کنیم.» رنو-نیسان که پیش از سایر خودروسازان سرمایهگذاری بر تولید خودروهای برقی را آغاز کرده بود، در این برنامه رویکرد محتاطانهتری در پیش گرفته است و برای بهکارگیری فناوریهای خودران عجله نخواهد کرد.
منبع: دنیای اقتصاد
انتهای پیام/