کد خبر: ۱۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت در گفت و گو با «خودروکار» مطرح کرد:

جزییات نخستین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو

مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه صنعت با اشاره به جزییات نخستین شورای سیاستگذاری خودرو از تولید 822 هزار و 117 دستگاه خودرو تا پایان مهرامسال خبرداد.
امیرحسین قناتی، با اشاره به ارایه گزارش عملکرد تولید تا پایان مهرماه با تولید ۸۲۲ هزار و 117 دستگاه خودرو و اهم طرح های ذکر شده در نخستین شورای سیاستگذاری خودرو گفت: «این بخش با رشد 18.5 درصد نسبت به سال قبل و تحقق 93.6 درصد برنامه  همراه شده است».

او در ادامه اظهار کرد: «همچنین  در این جلسه بر نظرات اعضای شورا در خصوص نحوه برگزاری و موارد قابل طرح در شورا و  ارایه نظرات  سازمان ملی استاندارد در خصوص برنامه زمانی اجرایی ۸۸ استاندارد جدید و تاکید بر اجرای این استاندارد ها بر اساس برنامه زمانی با وزارت صنعت توافق شده است».

 قناتی افزود: «در این جلسه، بر لزوم تسریع در تجهیز آزمایشگاه ها ومراکز آزمون تاکید شده است».

او ادامه داد: «همچنین گزارشی از  آخرین وضعیت کیفیت خودرو در حوزه های تولید، فروش و خدمات پس از فروش و ارایه آمار و  میزان رضایت مشتریان در هر  بخش ارائه شد».

مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اهمیت و نقش صنعت خودرو در تولید ناخالص داخلی و اشتغال اظهار کرد: پاسخگویی  و اهمیت دادن به خواسته بحق مشتریان در حوزه کیفیت  و ایمنی خودرو که خودروسازان موظف به رعایت وجدی گرفتن این امرشدند در اولویت باید قرار بگیرد.

او عنوان کرد: «در این جلسه با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای ایمنی جاده ای وهمچنین دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت بر بررسی و تعیین نقش سهم خوردو در این خصوص مقرر شد تا گزارش جلسات برگزار شده در این خصوص جهت کاهش این سهم خودرو به حداقل ممکن  ارایه شود».

قناتی ادامه داد: «صنعت قطعه سازی  باید با برنامه ریزی و بررسی لازم نسبت به ارایه گزارشی در خصوص منابع مورد نیاز و نحوه تامین آن پیشنهاد لازم را اقدام کند».

مدیر کل دفتر دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه در آخر گفت:  « در پایان این جلسه مقرر شد تا معاونت امور صنایع نسبت به بازنگری استراتژی صنعت خودرو و ارائه راهبرد های رسیدن به این اهداف اقدام شود».

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار