به گزارش خودروکار، کمپانی چری در سال 1999 فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضربه تولید خودرو در کلاس بدنه های سدان، کراس اوور و هاچ بک می پردازد و در کشور با عنوان MVM شناخته شده است و در این گزارش با تیگو 5 آشنا خواهیم شد.
این کراس اوور چینی از یک پیشرانهی تنفس طبیعی ۲ لیتری که 136 اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۸۲ نیوتنمتر ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید می کند بهره می برد و وظیفه انتقال این قدرت بر عهده ی یک جعبهدندهی ۵ سرعته دستی و در نسخه بالاتر CVT می باشد.
این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به مدت زمان ۱۳ ثانیه نیاز دارد. حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است و همچنین مصرف سوخت این چینی قد بلند به صورت ترکیبی در شهر در هر صد کیلومتر حدود 8.9 لیتر است.
طراحی تیگو در نمای جلو از چراغ های بزرگ به همراه یک نوار LED برای روشنایی روز که در وسط آن جلوپنجره ای مستطیلی قرار گرفته و چراغ های مه شکن در پایین آن تشکیل شده است. در نمای عقب هم چراغ ها نسبت به گذشته تغییر کرده و دیفیوزر عقب به گونه ای جدا از سپر طراحی شده که ميتواند کاملا دو خروجی اگزوز را پوشش دهد.
نمای جانبی این خودرو به منظور جلوه دادن هر چه بهتر یک کراس اوور از حجم دهی ها و تورفتگی هایی بهره برده است که از نمونه های آن می توان به یک خط که از زیر آینه بغل آغاز شده و تا گوشه چراغ عقب امتداد یافته اشاره کرد و از دیگر نمونه های این خطوط می توان به یک خط تورفته نیم دایره ای در بالای چرخ ها و تورفتگی پایین در اشاره کرد.
نمای داخلی این خودرو شباهت زیادی به نمونه های کره ای کمپانی هیوندای داشته به طوریکه مانند کابین داخلی سانتافه یک نمایشگر 7 که در احاطه 2 محفظه ی تهویه مطبوع قرار گرفته است. دیگر کلیدهای کنترل تهویه مطبوع و آپشن های خودرو در پایین نمایشگر در یک لاین طراحی شده اند. جنس مواد به کار رفته در کابین این خودرو در صندلی ها چرم و پلاستیک سخت بوده است.
تیگو ۵ در کشورمان با دو تیپ MT و CVT عرضه شده که نوع CVT دنده اتوماتیک به سه نسخه ی کامفورت، لاکچری و اکسلنت تقسیم میشود نسخه ی MT که ارزانترین نمونه بوده از ویژگی هایی چون سنسور پارک، فرمان برقی تلسکوپی، چراغ رانندگی در روز و آینههای برقی جمعشونده برخوردار است و مدل کامفورت علاوه بر آپشنهای گفتهشده و جعبهدنده اتوماتیک با استارت بدون کلید، کروزکنترل، نمایشگر ۷ اینچ، دوربین پارک و صندلیهای چرمی همراه است.
آپشنهای صندلی جلوی برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک و سانروف برقی در مدلهای لاکچری و اکسلنت ارائه میشود و تفاوت نسخه اکسلنت با لاکچری در داشتن گرمکن داخل صندلی، تعداد بیشتر ایربگها و فناوری کنترل پایداری ES است.
در بخش ایمنی این خودرو، تیگو 5 به ترمز دیسکی در جلو و عقب – ABS – EBD – ESP – ASR – DTC – HHC – EBA مجهز بوده و برای سرنشینان هم 4 کیسه هوا تعبیه شده است. همچنین این خودرو از موسسه EUROCNAP، پنج ستاره ایمنی را دریافت کرده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/