وی ادامه داد: سیاست گذاری ما این است که آنچه نیاز بازار است را جذب کرده و رضایت مشتری را کسب کنیم. با ابلاغ این بخشنامه از 16 شهریور ماه، ما بلافاصله تبعیت از آن را در دستور کار قرار دادیم و از 19 شهریور ماه سایت ما بسته شده و شرایط پیش فروش محدود به همین سود 18 درصد شد. منتها شرکتهای رقیب هنوز این مسیر را نرفته اند و سودهای ماهیانه تحت عناوینی چون کارت هدیه سود، هزینه های پرداخت سود و... به مشتریان ارایه می دهند.
خان کرمی خاطرنشان کرد: با این حال باید محصولات ما از جذابیت برخوردار باشد تا بتوانیم به فروش محصولات ادامه دهیم. به همین جهت ما از شرایط صلح نامه، تخفیفات تعهدی و سایر امکاناتی که می توان در فروش خودرو لحاظ کرد تا مشتری را به خرید خودروهایمان ترغیب کنیم، استفاده می کنیم.
معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو در خصوص میزان تاثیر ابلاغ این بخشنامه بر میزان فروش محصولات ایران خودرو عنوان کرد: به جهت مطلوبیتی که ایران خودرو در چند سال اخیر داشته، انتخاب اول بازار در فروش خودروهای داخلی بوده است.
وی یادآور شد: این مجموعه روندی که طی چند سال گذشته دنبال کرده و هدفی که برای خود تعیین کرده است، این بوده که نباید خودروهای ما تا مصرف کمتر از 10 هزار کیلومتر مراجعه ای به تعمیرگاهها داشته باشند. این هدفی بزرگ است که فاز به فاز دست یابی به این مهم ترسیم و از فرایند قطعه سازی تا کیفیت خودرو دنبال شد. این هدف به صورت آزمایشی برای محصول «رانا» اجرایی شد که شاید این اتومبیل در گذشته جزو محصولات خیلی خوب ما به شمار نمی رفت.
خان کرمی تاکید کرد: با این حال با تمرکزی که روی کیفیت این محصول صورت گرفت، رانا به حدی از کیفیت رسید که تا 50 هزار کیلومتر برای 3 سال از گارانتی برخوردار شد. در حال حاضر ستاره کیفی این محصول بالاتر از محصولات دیگر است. محصولات دیگر ما در این مسیر در حال حرکت است. این مسیر خوبی است که شرکت روی آن سرمایه گذاری کرده و پاسخ آن در عرضه و تقاضا نیز دیده می شود.
وی با بیان اینکه سهم ایران خودرو از تقاضای بازار خودروی کشور 54 درصد است، تصریح کرد: توسعه این بازار خیلی دشوار است، چون روز به روز به تعداد رقبا و محصولات جدید افزوده میشود. با این حال تلاش ما حفظ این سهم با تنوع و کیفیت بخشی به محصولات است. ما هر سال باید یک محصول جدید به بازار ارائه دهیم که سال پیش این اتفاق افتاد و امسال نیز تا دو سه روز آینده از اتومبیل «هایما اس 5» که در مشهد تولید می شود، رونمایی خواهد شد.
خان کرمی با اشاره به اینکه قیمت این خودروی جدید خیلی مناسب است، گفت: قیمت این محصول نسبت به محصولات رقبا مناسب است. چند فرهنگ در مهندسی فروش برای قیمت گذاری وجود دارد که یکی قیمت گذاری روی خود محصول است؛ دیگری نیز قیمت مبدا تولید و دیگری قیمت امکانات محصول است. در واقع این امکانات حایز تفاوتهایی در قیمت خواهد بود.
معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو بیان کرد: خودروی هایما اس 5 قدرتمندترین کراس اوور موجود در بازار است. البته شاید خودرو «جوک» کمی از آن قدرتمندتر باشد ولی اختلاف قیمت هایما اس 5 با این خودرو 3 برابر تفاوت دارد. این خودرو بیش از 50 اسب بخار از دیگر کراس اوورها قدرت بیشتری دارد. قیمت این خودرو بین 70 تا 100 میلیون تومان متفاوت خواهد بود.
وی با اشاره به اجباری شدن برخی از استانداردها در سال های آینده و الزامی شدن آن برای خودروها تصریح کرد: دو نوع استاندارد محدود کننده وجود دارد که یکی در مورد سوخت و دیگری نیز در مورد سایر استانداردها مانند نوع سوخت مصرفی و... است. زمان الزامی شدن این استانداردها مشخص بوده و توسعه محصولات ما نیز بر اساس همین استانداردها در حال پیشروی است. یکی دو مورد از محصولات ما از نظر مصرف سوخت در تناسب با این استانداردها در مرز خطر قرار دارد که این موارد یا باید به روز شود و یا باید از چرخه تولید خارج شود.
خان کرمی اضافه کرد: در این حوزه ما تابع مقررات مملکت هستیم و این فرایند در حال انجام است. خوشبختانه بخش تحقیق و توسعه ما فعال شده و به سرعت در حال سنجش نیاز بازار است. ما امروز در حال حرکت به سمت تولید خودروهای اتوماتیک، دارای سایز کوچک موتور و کم مصرف هستیم تا فرایند خود را به سمت صادرات توسعه دهیم.
معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو اظهار کرد: در حال کار کردن روی حوزه صادرات هستیم؛ با این حال هم اکنون نیز روی بازارهای هدفی مانند اوکراین و کشورهای آفریقایی کار می کنیم. اگر یک محصول کیفی باشد و استانداردهای جهانی را دربر گیرد، قطعا متقاضی خواهد داشت.
وی با اشاره به حضور شرکتهای خودروسازی خارجی در کشور عنوان کرد: حضور شرکت های خارجی از یک جهت تهدید و از جهتی دیگر فرصت است. در واقع به جهت ایجاد یک رقیب جدید و سهم آن از تقاضای کشور، حضور چنین شرکت هایی تهدید محسوب می شود ولی از جهتی دیگر چنین امری یک فرصت است چون وقتی خودروی رقیب وارد بازار می شود، ما کیفیت و امکانات آن را ارزیابی میکنیم تا بتوانیم خود را با آن همسانسازی کنیم. این امر در قرارداد پژو با ایران خودرو نیز لحاظ شد.
خان کرمی افزود: در حقیقت بر طبق قرارداد این خودرو با ورود تکنولوژی به کشور ما به مرور زمان و بر اساس زمانهای قرارداد داخلی سازی آن فصل به فصل افزایش خواهد یافت. برای تولید این محصول از قطعه سازان داخلی با همان کیفیت و لیسانس پژو استفاده میشود. در این قرارداد مشخص شده 30 درصد محصولات تولیدی از شبکه خود پژو به بازارهای هدف صادر شود.
وی تاکید کرد: ما دنبال این هستیم که درآمد مردم را ارزیابی کنیم تا بتوانیم خودروهای خود را با آن تطبیق دهیم تا مردم بتوانند از این خودروها استفاده کنند.
معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو با اشاره به برگزاری اولین
نمایشگاه تخصصی خودرو در پدیده شاندیز اظهار کرد: ما به جهت تقویت شبکه
نمایندگی های خود، درصدد بودیم خود این نمایندگیها در نمایشگاهها نیز
حضور یابند. با این سیاست ایران خودرو در بسیاری از نمایشگاههای استانی
شرکت نمیکند و نمایندگیهای داخل استانها به صورت متمرکز این نمایشگاهها
را برگزار می کنند و ما نیز از لحاظ تخفیفات نمایشگاهی از آنها حمایت
خواهیم کرد. در حال حاضر بیش از 40 کلاس خودرو در ایران خودرو تولید می
شود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/