به گزارش خودروکار، منابع نزدیک به اوپل گفتند این خودروساز در هر روز کاری بیش از 4 میلیون
یورو (7/ 4 میلیون دلار) ضرر میکند. این شرکت در سه ماهه نخست سالجاری
نیز اعلام کرده بود 210 میلیون دلار ضرر کرده است.
جنرال موتورز در پی فروش
این زیرمجموعه ضررده به پژو سیتروئن و دیاس است؛ زیرا این شرکتها تجربه
موفقتری در تولید خودروهای کوچک در اروپا دارند. کارلوس تاوارس، مدیرعامل
گروه پژوسیتروئن و دیاس، در ماه مه گفت انتظار میرود اوپل در سال 2017
بیشتر ضرر کند.
اوپل شانزده سال پیاپی ضررده بوده است. بخشی از این ضررها
مربوط به تحمیل هزینه تحقیق و توسعه است که سالانه بیش از یک میلیارد دلار
را به خود اختصاص میدهد و در جهت تطبیق خودروهای کوچک با استانداردهای
آلایندگی اتحادیه اروپا صرف میشود.
منبع: دنیای اقتصاد
انتهای پیام/