کد خبر: ۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
«خودروکار» بررسی کرد؛

5 گروه خودرویی در مدار شاخص بورس/ نماد سایپا متوقف ماند+نمودار

در هفته جاری گروه پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو دیزل و ایران خودرو از ابتدای تا انتهای هفته با نوسان نسبتا منفی معامله شدند و سایپا و سایپا دیزل به دلیل عدم شفافیت در گزارشات معامله نشد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، معامله 5 گروه و توقف 2 گروه دیگر خودرویی در بازار سرمایه حاکی از نوسان منفی در معاملات است.
 
*سایپا (خساپا)
 
سهام گروه خودرو‌سازی سایپا از خرداد ماه مورد معامله قرار نگرفت و با روند منفی 0.85 درصدی در آخرین روز معاملاتی خود متوقف شد.
 

 
*ایران خودرو (خودرو)
 
سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 766 سهم در ابتدای هفته به 920 سهم کاهش یافت و حجم از 7 میلیون و 974 سهم با رشد به 20 میلیون و 786 سهم رسید.
 
در ابتدای هفته این سهم با روند منفی 0.74 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و با روند نزولی 0.41 درصدی رسید.
 

 
*زامیاد (خزامیا)
 
سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 860 سهم در ابتدای هفته به 948 سهم کاهش یافت و حجم از 12 میلیون و 125 سهم با رشد به 18 میلیون و 563 سهم رسید.
 
در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 1.09 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به روند منفی 0.27 درصدی رسید.
 

 
*پارس خودرو (خپارس)
 
سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 594 سهم در ابتدای هفته به 900 سهم کاهش یافت و حجم از 8 میلیون و 216 هزار با رشد به 13 میلیون و 251 سهم رسید.
 
در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 0.33 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و با روند منفی 1.21 درصدی رسید.
 

 
*سایپا دیزل (خکاوه)
 
سهام گروه سایپا دیزل در آخرین هفته تیر ماه هم مورد معامله قرار نگرفت با روند منفی 3.23 درصدی در آخرین روز معاملاتی خود متوقف شد.
 

 
*گروه بهمن (خبهمن)
 
سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 438 سهم در ابتدای هفته به 230 سهم کاهش یافت و حجم از 8 میلیون و 829 هزار با کاهش به 4 میلیون و 607 سهم رسید.
 
در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 1.31 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و با روند منفی 0.4 درصدی رسید.
 

 
*ایران خودرو دیزل (خاور)  
 
سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 518 سهم در ابتدای هفته به 789 سهم افزایش یافت و حجم از 7 میلیون و 682 هزار با رشد به 10 میلیون و 518 سهم رسید.
 
در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 0.28 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و با روند منفی 1.76 درصدی رسید.
 
 
 
در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: هفته گذشته بازار سهام همچنان تمرکز خود را بر گروه معدنی و فلزی داشت و گروه خودرویی همچنان در حاشیه بازار بوده‌اند که در این میان برخی از قطعه‌سازان در هفته جاری فرصت را غنیمت شمرده و با استفاده از شرایط بازار به تقویت قیمت برخی از سهام‌ها مثل قطعات اتومبیل ایران و ... پرداخته‌اند.
 
او در ادامه افزود: بحث نماد صدرا بعد از دو بار شفاف سازی و بررسی توسط حسابرس‌ها موفق به بازگشایی نشد و همچنان یکی از موضوعات مهم در بازار بود.
 
کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: تا زمانی که نماد سایپا به تابلوی بازار بازنگردد ما شاهد تقویت بازار گروه خودرویی نخواهیم بود و به همین دلیل بازار شاهد ضعف در گروه خودرویی خواهد بود.
 
دارابی خاطر نشان کرد: امیدواریم در یکی دوهفته آینده نماد سایپا به تابلو بازگردد و شاهد اصلاح قیمت‌ها و ورو د این گروه از حاشیه به داخل بازار باشیم.
 
 
گزارش خودروکار، حاکی از توقف نماد خودرویی سایپا، سایپا دیزل و در عین حال گروه‌های پارس خودرو،زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو دیزل و ایران خودرو با توجه به روند مثبت شاخص بورس تا انتهای هفته با نوسان نسبتا منفی معامله شدند.
 
انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار