به گزارش خودروکار، محصولی که استن مارتین برای آینده نزدیک خود به دنبال تولید آن است از دیدگاه قدرتی کمی پایین تر از مدل قدرتمند ولکری خواهد ایستاد.
این محصول به این زودی ها به بازار وارد نمی شود اما در آینده نزدیک جدیدترین محصول اسپرت از برند استن مارتین یک نمونه V6 توربوچارجر از نوع موتور وسط خواهد بود که تنها همین یک وجه اشتراک را با خودروهایی چون فراری 488 و مکلارن 750 خواهد داشت.
این محصول جدید به عنوان یکی از مهم ترین دلایل، به خاطر محدودیت های حجم موتوری بازار کشور چین در نسخه V6 به همراه گیربکس دستی ساخته خواهد شد در غیر این صورت عوارض سنگینی را برای مشتری با خود به همراه خواهد داشت. اطلاعات تکمیلی دیگر چون قدرت، قیمت و طراحی همچنان به صورت راز باقی مانده است و استن مارتین هیچ خبری در این مورد منتشر نکرده است اما مشخص است که این خودرو اسپرت جدید پس از مدل DBX کراس اوور و در انتهای سال 2020 رونمایی خواهد شد.
به موازات پروژه جدید ابرخودرو V6 استن مارتین، سری جدید محصولات این برند نیز تا نیمه های 2020 به انواع هایبرید و الکتریکی تبدیل خواهد شد و برنامه استن مارتین بر آن است که تا سال 2030 تمام خط تولید خود را به خودروهای تمام الکتریکی اختصاص دهد.
اندی پالمر، مدیرعامل شرکت استن مارتین در این خصوص گفت: "تا نیمه های دهه 2020 میلادی بطور قطع تمام محصولات این برند هیبرید خواهند بود. پالمر در این خصوص اعتقاد دارد که بر خلاف سایر کمپانی ها، بسط و گسترش تکنولوژی باتری و هایبرید باید به صورت اسرار شخصی در داخل شرکت انجام شود.
او در این باره می گوید: "برای همین است که پیشرانه های V12 را تماما خودمان می سازیم. تکنولوژی خودروهای برقی در آینده به تکنولوژی اصلی بدل خواهد شد و از این رو ما ترجیح می دهیم اسرار آن از کارخانه خارج نشود تا انحصار آن در اختیار ما باشد."
اولین خودرو تمام برقی استن مارتین سدان RapidE خواهد بود که در پس آن کراس اوور DBX به همراه مدل اسپرت DB11 همگی در مرکز تولید پیشرفته ویلز استن مارتین تولید خواهند شد.
مترجم خودروکار: مصطفی انیسی
منبع: Financial Times
انتهای پیام/