کد خبر: ۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛

"اسنپ" و "تپسی" تائید شدند/ "کارما" حذف شد

کسب و کارهای اینترنتی بعد از مدت‌ها توانستند از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجوز فعالیت دریافت کنند و اتحادیه خود را در آینده نزدیک دایر خواهند کرد که در این بین اسنپ و تپسی در غیاب کارما مجوز رسمی فعالیت دریافت کردند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بعد از مدت‌ها وزارت صنعت، معدن و تجارت در آخرین روزهای عمر وزارت محمد رضا نعمت زاده تائید کرد که کسب و کارهای اینترنتی اتحادیه مجزا داشته باشند و عملاً کسب و کارهای اینترنتی دارای جا و مکانی در قوانین صنفی کشور شدند.

مرکز امور اصناف به نیابت از وزارت صنعت، معدن و تجارت نام شرکت‌های مورد تائید در زمینه فعالیت‌های کسب و کار اینترنتی را منتشر کرده که رسته‌های فعالیت‌های مجازی، فروشگاه‌های جامع، املاک، خدمات حمل و نقل، لباس، لوازم دیجیتال، مواد غذایی، کتاب و لوازم آرایشی است.

در حوزه خودرو در کسب و کارهای مجازی در کنار فروشگاه‌های جامع که برخی از این فروشگاه‌ها قطعات یدکی خودرو و حتی خود خودرو را عرضه می‌کنند، خدمات حمل و نقل توانسته به این اتحادیه وارد شود.

از حوزه خدمات حمل و نقل می‌توان به شرکت‌های اسنپ، تپسی، ابیش و آسان تاکسی اشاره کرد و این در حالی است که سایت کارما که از سال گذشته با تبلیغ و سر و صدای بسیار به فروش و توزیع خودرو در بستر فضای مجازی و اینترنت پا به میدان گذاشته بود، امروز نتوانسته از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز فعالیت اینترنتی بگیرد و عملاً از کسب و کارهای اینترنتی کنار گذاشته شده است.

حال باید دید در آینده کارما و شرکت‌های همچون کارما که در حوزه خودرو از بستر اینترنت و فضای مجازی استفاده می‌کنند می‌توانند بازاری را به صورت قانونی از آن خود کنند.

لازم به ذکر است که در حوزه جابجایی و حمل و نقل در بستر فضای مجازی، شرکت‌هایی همچون الوپیک با استفاده از موتورسیکلت وارد عمل شده‌اند که در لیست منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، نامی از این شرکت‌ها نیست.



انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار