کد خبر: ۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
«خودروکار» بررسی کرد؛

امن‌ترین خودروهای نیسان کدامند؟

میکرا، پولسار، ایکس تریل و قشقایی تنها خودروهای پنچ ستاره ایمنی نیسان در 5 سال اخیر از سوی موسسه بررسی امنیت خودرو Euro NCAP هستند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت خودروسازی نیسان از سال 2013 تا به امروز 8 مدل خودرو را در آزمون‌های تعیین سطح ایمنی موسسه Euro NCAP  محک زده است و از این مدل‌ها تنها 4 مدل موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از این موسسه شده‌اند که شامل مدل‌های میکرا (در سال 2017)، پولسار، ایکس تریل و قشقایی(در سال 2014) می‌شوند.

همچنین مدل‌های ناوارا (در سال 2015) و نوت (در سال 2013) موفق به کسب 4 ستاره ایمنی شده‌اند. سه ستاره‌های نیسان نیز مدل‌های اوالیا (در سال 2013) و اوالیا e-n200 (در سال 2014) هستند.











در مورد موسسه Euro NCAP که مخفف عبارت European New Car Assessment Programme  و به معنی برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپایی است، باید افزود که برنامه ارزیابی عملکرد ایمنی خودروهایی است که در قاره اروپا تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این برنامه از سال 1997 کار خود را در بروکسل بلژیک و با پشتیبانی آزمایشگاه تحقیقات ترابری که زیر نظر وزارت ترابری بریتانیا فعالیت می‌کند، آغاز کرد. این برنامه را اغلب کشورهای اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌کنند و نتایج بررسی‌های آن مورد تأیید اتحادیه اروپاست.





مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: euroncap.com

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار