کد خبر: ۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
سعيد باستانی سخنگوی كميسيون صنايع و معادن مجلس عنوان کرد:

گام های ایران خودرو در راه سود آوری

سخنگوی كميسيون صنايع و معادن مجلس شورای اسلامي در بازديد از خطوط توليد ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت: ايران خودرو با گذر از مونتاژ كاری گام در مسير خودرو سازشدن واقعی گذاشته و اين امر مرهون درايت و هدايت تيم مديريتي اين شركت است.
به گزارش خودروکار، سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بازدید از خطوط تولید ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: ایران خودرو با گذر از مونتاژ کاری گام در مسیر خودرو سازشدن واقعی گذاشته و این امر مرهون درایت و هدایت تیم مدیریتی این شرکت است.

وی افزود: این شرکت با عرضه محصولات جدید توانسته به خواسته و ذائقه مصرف کنندگان پاسخگو باشد، این درحالی است این شرکت باید خودروهایی با کیفیت و مناسب برای قشر متوسط جامعه و در رنج قیمتی (خودروی پیکان) تولید کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: ایران خودرو دو، سه سالی است که بازنگری در فعالیت‌های خود به خصوص در حوزه بین الملل را آغاز کرده است و خوشبختانه خروجی این امر در قرارداد با پژو و مذاکرات با طرف‌های خارجی قابل شهود است.


نماینده مردم تربت حیدریه درمجلس شورای اسلامی، با تاکید برانتقال تکنولوژی مدرن خودرو‌ها در زمینه‌های مختلف طراحی، ساخت و تولید به داخل کشور، تصریح کرد: باید از قطعات داخلی برای ساخت خودروهای جدید استفاده کرد و بر تولید داخلی تکیه کردو کیفیت قطعات داخلی را نیز به مرور زمان افزایش داد.

باستانی تاکید کرد: چنانچه صنعت خودرو ایران به طور کامل و با حمایت دولت به بخش خصوصی واگذار شود، قطعا نتایج بهتری را در این صنعت شاهدخواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: ‌ در شرایط کنونی خودروسازی باید تکلیفشان را در خصوص توسعه و تدوین سیاست کلی این صنعت مشخص نمایندضمن اینکه با آغاز دولت جدید نیز باید بخشی از سیاست گذاری‌های دولت دوازدهم در حوزه خودروسازی نیز تغییر کند.

باستانی تصریح کرد: ‌در صورتی که خودروسازان به تولید و بازار نگاه صادراتی داشته باشند بی‌شک شاهد توسعه کمی و کیفی و دستیابی به بازار رقابتی در صنعت خودرو خواهیم بود.

وی درپایان گفت: چنانچه امروز خودروسازان برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های جدید، نیازمند تغییر در برخی از قوانین تعرفه‌ای و صادراتی هستند باید پیشنهادات خود را به مجلس و دولت ارائه کنند.

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار