کد خبر: ۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
وزیرصنعت، معدن و تجارت:

توليد داخلی پاسخگوی نياز لاستيك كشور نيست

وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه ايران كشور واردكننده لاستيك است و توليد داخلی جوابگوی نياز داخلی نيست، گفت: با سرمايه گذاری مناسب در استان سيستان و بلوچستان می توان از مزيت های ارتباطی منطقه استفاده كرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، نعمت زاده در جمع خبرنگاران، گفت: سالانه ١٥٠ تا ١٨٠ هزارتن واردات لاستیک به دلیل افزایش حجم تولید و مصرف خودرو به کشور وارد می‌شود.

او افزود: در راستای تولید و اشتغال به سمت مناطق کمتر توسعه یافته رفتیم که در کردستان یک کارخانه احداث شد و یک کارخانه در منطقه زابل احداث خواهد شد.

وزیر صنعت بیان کرد: منطقه سیستان و بلوچستان از محل تردد شمال به جنوب و محل تقاطع سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان بهره می‌برد که می‌توان رشد مناسبی برای آن متصور بود.

او در رابطه با کارخانه لاستیک زابل یادآور شد: سرمایه گذاری به صورت ١٠٠ درصد توسط ایدرو صورت گرفته و این به دلیل ان بوده که بخش خصوصی علاقه به سرمایه گذاری در شهرهای توسعه یافته دارند.

نعمت زاده تاکید کرد: حجم صادرات لاستیک از ایران بسیار کم است و این موضوع به دلیل ان است که تولید جوابگوی نیاز داخلی نیست و در حال حاضر به عنوان واردکننده لاستیک تلقی می‌شویم.

انتهای پیام/
برچسب ها: 7613 ، 7614
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار