به گزارش خودروکار، در کنار رکود بازارهای اقتصادی کشور، بازار خودرو نیز همچنان با رکود روبهرو است و در این میان، دریافت مالیات از فعالان این بازار باعث شده تا ادامه کار برای برخی از نمایشگاهداران به صرفه نباشد و در نتیجه شغل خود را تغییر دادهاند.
بر این اساس، تعدادی از نمایشگاههای فروش خودرو جای خود را به مغازه فروش مواد غذایی، فروش میوه و یا پیتزافروشی دادهاند.
علیرضا پورحسنی یکی از فعالان بازار خودرو در این مورد میگوید: بازار خودرو راکد است و علاوه بر این، به دلیل برخی پرداختهای اجباری، هزینه نمایشگاهداری بالا رفته است.
او توضیح میدهد: فعالان بازار خودرو مجبورند علاوه بر پرداخت مالیات مشاغل، مالیات بر ارزش افزوده را نیز بپردازند و این در حالی است که مالیات بر ارزش افزوده خودرو در زمانی که خودرو توسط کارخانه به فروش میرسد، محاسبه میشود.
او تصریح میکند: در این وضعیت مسئولان میگویند که نمایشگاهداران باید بابت حق کمیسیون فروش خودرو هم مالیات بپردازند.
پورحسنی با بیان اینکه نمایشگاهداران باید هزینه بیمه کارکنان خود را نیز پرداخت کنند، میگوید: اگر بخواهیم از مردم بابت فروش ماشین صفر حق کمیسیون بگیریم، میزان تقاضا برای خرید خودرو در چنین واحدهایی پایین خواهد آمد و به همین دلیل نمایشگاهداران برای انجام معامله در رقابت شدید هستند.
به گفته او ، در حال حاضر بابت پلاک شدن خودروها ممکن است حدود 500 هزار تومان نصیب نمایشگاهداران شود و این در حالی است که برای سند زدن خودرو باید بین 400 هزار تا 12 میلیون تومان هزینه محضر پرداخت.
او همچنین رونق گرفتن خرید و فروش خودرو در فضای مجازی را یکی دیگر از عوامل رکود بازار نمایشگاهداران خودرو عنوان کرد و گفت: این مسائل باعث شده تا فعالان بازار به سراغ مشاغلی مانند اغذیهفروشی بروند.
منبع: فارس
انتهای پیام/