کد خبر: ۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
«خودروکار» بررسی کرد

روند مثبت نمادهای خودرویی در بورس/ دنده معکوس خودروی‌ها در جاده تالار

در هفته جاری گروه پارس خودرو، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، زامیاد، سایپا دیزل و ایران خودرو از ابتدای تا انتهای هفته با نوسان مثبت معامله شدند و سایپا به دلیل عدم شفافیت در گزارشات معامله نشد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، معامله 7 گروه خودرویی در بازار سرمایه حاکی از روند نوسان مثبت در معاملات دارد.
 
*سایپا (خساپا)
 
سهام گروه خودرو‌سازی سایپا در اولین هفته خرداد ماه مورد معامله قرار نگرفت با روند منفی 0.85 درصدی در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته متوقف شد.
 

 
 *ایران خودرو (خودرو)
 
سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و در ابتدای هفته 861 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 573 سهم رسیده است و حجم 7 میلیون 582 سهم در ابتدای هفته با رشد به 9 میلیون و 212 میلیون سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 0.22 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به رشد 0.04 درصد رسیده است.
 

 
*زامیاد (خزامیا)
 
گروه زامیاد در ابتدای هفته 599 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 556 سهم رسیده است و حجم 6 میلیون 505 سهم در ابتدای هفته با رشد به 8 میلیون و 242 سهم رسیده است.
 
 در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 1.12 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته ادامه و به رشد 1.77 درصدی رسیده است.
   

 
*پارس خودرو (خپارس)
 
گروه سهام پارس خودرو در ابتدای هفته 917 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به یک هزار و 131 سهم رسیده است و حجم 14 میلیون 376 سهم در ابتدای هفته با رشد به 16 میلیون و 572 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با رشد 0.41 درصدی روبرو شد و در انتهای هفته این روند مثبت ادامه و به رشد 2.01 درصدی رسیده است.
 

 
*سایپا دیزل (خکاوه)
 
سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و در ابتدای هفته یک هزار و 233 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 870 سهم رسیده است و حجم 19 میلیون 93 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 12 میلیون و 951 میلیون سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 4.23 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد 0.78 درصد رسیده است.
 

 
*گروه بهمن (خبهمن)
 
گروه بهمن در ابتدای هفته تعداد 146 نوبت معاملاتی داشته  که این رقم در انتهای هفته به  262 سهم رشد یافته است و حجم معاملات در این گروه با 2 میلیون و 734 سهم به 4 میلیون و 458 سهم در پایان هفته رشد یافته است.
 
در ابتدای هفته این سهم 4.98 درصد رشد داشته و در پایان هفته ادامه و به رشد 0.38 درصدی رسیده است.
   

 
*ایران خودرو دیزل (خاور)  
 
سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و در ابتدای هفته 429 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 462 سهم رسیده است و حجم 6 میلیون 129 سهم در ابتدای هفته با رشد به 6 میلیون و 521 میلیون سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 1.23 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش 1.19 درصد رسیده است.
 

 
در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: این هفته خودرویی‌ها پایان هفته خوبی را تجربه کردند و این روند مثبت به دلیل گزارشات مثبت شرکت سایپا و پاک شدن زیان انباشته این شرکت داشت و این انتشار این گزارش موجب شد تا مقداری گروه خودرویی به جنب‌وجوش دربیاید.
 
وی در ادامه افزود: با این حال در آخرین روز هفته شاهد بودیم که گروه های خودرویی مثل زامیاد و خمحرکه با روند صف خرید مواجه شدند و این شرایط موجب شد تا شاخص در انتهای هفته با رشد معامله و شرایط بازار بهبود یابد.
 
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به نزدیکی به زمان مجامع خودرویی‌ها و از طرفی بازگشایی برخی نمادها در روزهای آینده می‌توان انتظار روند مثبت را در معاملات بازار داشت.
 
گزارش حودروکار، حاکی از توقف نماد خودرویی سایپا و در عین حال گروه‌های، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، پارس خودرو، زامیاد، سایپا دیزل و ایران خودرو با توجه به روند نه چندان مثبت شاخص بورس تا انتهای هفته با نوسان مثبت معامله شدند.
 
انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار