کد خبر: ۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

معرفی بدترین خودروهای تاریخ (قسمت اول) + عکس

همواره در تاریخ و بین محصولات اکثر خودروسازان مطرح جهان مدل‌های شکست‌خورده یا نامناسبی وجود دارد که هرچند شاید به فروش مناسبی هم دست پیداکرده باشند اما بنا به دلایلی خودروهای خوبی محسوب نمی‌شوند.
به گزارش خودروکار، هرچند خودروسازان سعی می‌کنند این محصولات بد را فراموش کرده و از تاریخ خود پاک کنند اما این خودروها از حافظهٔ خودرویی مردم پاک نخواهند شد؛ بنابراین در این مطلب طی سه قسمت به معرفی بدترین خودروهای تاریخ خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که برای تهیهٔ این مطلب از چند منبع معتبر استفاده‌شده و 60 نمونه از خودروهایی که در تمامی منابع در لیست بدترین خودروهای دنیا قرار داشته‌اند را در این مطلب ذکر کرده‌ایم.



در این قسمت از رتبهٔ 60 شروع می‌کنیم و درنهایت به رتبهٔ اول به‌عنوان بدترین خودروی تاریخ دنیا خواهیم رسید.


60-ایگل پریمر 1988

eagle_premier_es_limited_19

شرکت آمریکن موتورز یا AMC در سال‌های پایانی فعالیتش با رنو همکاری می‌کرد اما سرانجام این شرکت در سال 1987 توسط کرایسلر خریداری شد. سپس کرایسلر نام این شرکت را تغییر داده و خودروهای تولید آن‌را با نام ایگل بازار عرضه کرد. ایگل پریمر یکی از محصولات AMC سابق بود که با همکاری رنو و روی پلت‌فرم رنو 25 ساخته‌ شده بود. این خودروی خسته‌کننده نشانگر آخرین نفس‌های AMC بود که در سال 1987 معرفی شده و با مدل 1988 به بازار عرضه شد. همچنین نسخهٔ تغییر برند داده شدهٔ ایگل پریمر بدون هیچ دلیل روشنی با نام دوج موناکو هم عرضه شد.

59-دوو نوبیرا 1999

Daewoo-Nubira-1999-01

دوو نوبیرا یک سدان کامپکت بود که تولید آن در سال 1997 آغاز شد. این خودرو برای مدت کوتاهی در بازار ایالات‌متحده هم عرضه شد که چندان موفق نبود. نوبیرا یکی از آخرین محصولات مستقل دوو بود که در ایالات‌متحده عرضه شد چراکه پس از ورشکستگی دوو، جنرال موتورز این شرکت را خریده و صرفاً خودروهای تولید خود را با برند دوو در کرهٔ جنوبی عرضه نمود. هیچ‌کس متوجه حضور نوبیرا در ایالات‌متحده نشد و این یک از دلایل حضور آن در این لیست است.

58-آکورا وایگور 1992

acura_vigor_1991

وایگور یک سدان پریمیوم بود که بر اساس هوندا آکورد ساخته شد و در ژاپن از سال 1981 تا 1995 با نام هوندا وایگور به فروش رسید. این خودرو در اصل نسخه‌ای لوکس‌تر از آکورد بود. وایگور در سال 1992 با نام آکورا وایگور در ایالات‌متحده عرضه شد؛ اما آکورا وایگور چیزی بیشتر از یک آکورد زمخت و بدترکیب نبود که روی آن یک موتور پنج سیلندر طولی نصب شده بود.

57-پونتیاک گرند پری GXP 2005

Pontiac-Grand_Prix_GXP-2002

نسل هفتم پونتیاک گرند پری در سال 2004 به بازار آمد و این در حالی بود که گرند پری از نسل پنجم به بعد به خودرویی دیفرانسیل جلو تبدیل شده بود. در سال 2005 نسخه‌ای اسپرت و قدرتمند از گرند پری با نام GXP معرفی شد. این مدل مجهز به یک موتور 5.3 لیتری V8 با 303 اسب بخار قدرت بوده که این نیروی عظیم فقط به چرخ‌های جلو انتقال میافت و این ایده‌ای احمقانه بود. همچنین لاستیک‌های جلوی آن نیز پهن‌تر از عقب شده بود که این هم هرگز راه‌حل مناسبی نبود.

56-وکتور W8 1989

Vector-W8-1990-02

W8 یک سوپراسپرت ساخت شرکت آمریکایی وکتور موتورز بود که تولید آن از سال 1989 آغاز شد؛ اما این خودرو که مجهز به یک موتور بزرگ 6 لیتری V8 بود که 625 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد اما به دلیل قیمت بسیار بالای 400 هزار دلاری آن‌هم در دههٔ 90 میلادی، هرگز موفق نبود و تنها 17 دستگاه از آن ساخته شد.

55-دوج چلنجر نسل دوم 1978

Dodge-Challenger-1979-02

دوج چلنجر یکی از برترین خودروهای عضلانی آمریکایی است که تولید آن در سال 1969 آغاز شد؛ اما نسل دوم چلنجر که در سال 1978 و پس از 4 سال غیبت معرفی شد به معنای واقعی کلمه یک فاجعه بود آن‌هم برای نام بزرگی چون چلنجر. نسل دوم دوج چلنجر در اصل همان نسخهٔ کوپهٔ میتسوبیشی گالانت بود که با نام افسانه‌ای چلنجر در ایالات‌متحده عرضه شد. نسخهٔ پایهٔ این خودرو مجهز به یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری با تنها 77 اسب بخار قدرت بود درحالی‌که موتور قوی‌تر 2.6 لیتری چهار سیلندر آن نیز فقط 105 اسب بخار قدرت داشت.

54-فورد اسپایر 1993

ford_aspire_5-door_1997

فورد اسپایر نام دیگر فورد فستیوا یا همان کیا پراید خودمان است. خودرویی که نسل نخست آن توسط مزدا طراحی و ساخته‌شده و با نام‌های مزدا 121، فورد فستیوا و کیا پراید در کشورهای مختلف جهان عرضه شد. نسل دوم این خودرو که در سال 1993 معرفی شد، به‌طور مشترک توسط فورد و کیا توسعه‌یافته و ساخته شد. این خودرو اساساً یک موتور 1.3 لیتری چهار سیلندر غیرقابل‌تحمل با قدرت 63 اسب بخار (همان موتور پرایدهای ایران) به همراه چهارچرخ متصل شده به یک سلول زندان بود.

53-Geo مترو 1989

geo_metro_5-door-1993

برند Geo در سال 1989 توسط جنرال موتورز به‌عنوان زیرمجموعهٔ شورلت و جهت ساخت خودروهای کوچک تأسیس شد. این برند با هدف رقابت با خودروهای وارداتی کوچک در اواسط دههٔ 80 شکل‌گرفته بود. مدل ساب‌کامپکت مترو در سال 1989 با همکاری مشترک سوزوکی و جنرال موتورز ساخته‌شده و تحت دو برند سوزوکی و جئو در ژاپن و ایالات‌متحده عرضه شد؛ اما مترو چیزی بیشتر از یک خودروی بدردنخور با طراحی فاجعه‌بار و یک موتور ضعیف سه سیلندر نبود.

52-فولکس‌واگن فاکس 1987

Volkswagen-Fox-1991

مدل فاکس در ابتدا در اصل نسخه‌ای از مدل گل مخصوص بازار برزیل بود که با تغییراتی جهت عرضه در بازار ایالات‌متحده ارائه شد. این خودرو مجهز به یک موتور 1.8 لیتری با 80 اسب بخار قدرت و یک گیربکس چهار سرعتهٔ دستی بود. فاکس خودرویی در حد نام و نشان پرآوازه و معتبر فولکس‌واگن نبود.

51-جگوار X تایپ 2001

Jaguar-X-Type-2002-02

سدان لوکس کامپکت X تایپ در سال 2001 بر روی پلت‌فرم مشترکی با فورد موندئو و جهت رقابت با سدان‌های لوکس آلمانی همچون ب‌ام‌و سری 3 و مرسدس بنز C کلاس به بازار آمد؛ اما این خودرو با طراحی زشت و ابعادی کوچک و بدقواره، میراث جگوار را زیر پا گذاشته بود و توهینی به تمامی مالکان خودروهای جگوار محسوب می‌شد. چراکه جگوار فقط یک فورد موندئو را گرفته و آن‌را با بدنهٔ XJ پوشانده بود.

50-ولوو 262C 1978

volvo_262_c_1977

ولوو 262C اولین کوپهٔ لوکس ساخته‌شده توسط ولوو بود که توسط برتونه بر اساس سری 200 ولوو ساخته می‌شد؛ اما این کوپهٔ بزرگ و زمخت جعبه‌ای شکل اصلاً دوست‌داشتنی نبود و به همین دلیل تولید آن در سال 1981 و پس از ساخت تنها 6622 دستگاه متوقف شد.

49-اولدزمبیل کاتلاس کانورتیبل 1990

oldsmobile_cutlass_supreme_

نسل پنجم اولدزمبیل کاتلاس در سال 1988 معرفی شده و در سه مدل سدان، کوپه و کانورتیبل ساخته شد. کاتلاس برای اولین بار در این نسل به‌صورت دیفرانسیل جلو ساخته شد. به همین دلیل هیچ‌کس این کاتلاس دیفرانسیل جلو و با طراحی زشت را دوست نداشت بعلاوه که سواری و رانندگی مناسبی هم نداشت.

48-آستین آلِگرو 1973

austin_allegro_1973

آلگرو یک خودرو خانوادگی کوچک بود که توسط شرکت انگلیسی آستین در سال 1973 معرفی شد. قدرت پایین و ایراداتی در سیستم تعلیق از مشکلات عمدهٔ آلگرو بود که خوشبختانه هیچ‌گاه به ایالات‌متحده صادر نشد. مجریان برنامهٔ تاپ گیر از این خودرو متنفرند.

47-روور SD1 1980

rover_3500_1976

روور SD1 یک خودروی لوکس سگمنت E بود که در سال 1976 معرفی شد و تولیدش تا سال 1986 ادامه داشت. این خودرو از موتور 3.5 لیتری V8 متعلق به بیوک با 133 اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد؛ اما مشکل اصلی این خودرو پوسیدگی بدنه بود هنگامی‌که در مناطق مرطوب و در نزدیکی آب‌ها از آن استفاده می‌شد. حتی اگر با روور SD1 در نزدیکی یک استخر رانندگی می‌کردید یا یک لیوان آب در داخل آن می‌خوردید بدنه‌اش زنگ می‌زد!

46-هیوندای اکسل 1985

hyundai_excel_sedan_us-spec_1987

اکسل به‌عنوان یک سدان ساب‌کامپکت در سال 1985 توسط هیوندای معرفی شد. اکسل اولین خودروی دیفرانسیل جلوی ساخت هیوندای بود. این خودرو با همکاری میتسوبیشی ساخته‌شده بود با قیمت بسیار پایین 4995 دلار به فروش می‌رسید اما ارزش پرداخت همین مبلغ پایین را هم نداشت.

45-مزدا روتاری پیک‌آپ 1974

1974-mazda-rotary-engine-pi

مزدا از شرکت‌هایی است که تخصص و سابقهٔ زیادی درزمینهٔ موتورهای وانکل یا روتاری دارد. این شرکت در سال 1974 بر روی نسخه‌ای از نسل دوم وانت سری B خود موتور روتاری نصب‌کرده و آن‌را با نام مزدا روتاری پیک‌آپ به بازار عرضه کرد. این اولین و تنها وانت دنیا با موتور وانکل محسوب می‌شود؛ اما این موتورها دور نامناسبی برای استفاده در یک وانت داشتند و به همین دلیل روتاری پیک‌آپ وانت خوبی نبود.

44-تویوتا Echo 1999

toyota_echo_2002

تویوتا اکو در سال 1999 به‌عنوان جایگزین مدل Tercel معرفی شد؛ اما اکو خودروی بی‌دست و پایی بود که در آن از حجم عظیمی پلاستیک استفاده‌شده بود و به همین دلیل بیشتر به یک سطل زباله شباهت داشت! اکو بیشتر شبیه به یک جوک از طرف تویوتا بود.

43-داتسون F10 1974

datsun_f10_1974

داتسون F10 که در سال 1970 معرفی شده و با نام نیسان Cherry هم عرضه می‌شد، اولین خودروی دیفرانسیل جلوی نیسان است؛ اما داتسون F10 خودرویی خشن و زشت است که متأسفانه در ایالات‌متحده هم عرضه شد. تولید این خودرو پس از چهار نسل در سال 1986 متوقف شد.

42-فورد تاندربرد 1989

ford_thunderbird_1989

تاندربرد یکی از قدیمی‌ترین خودروهای فورد است که تولید نسل نخست آن به سال 1955 بازمی‌گردد. این خودرو، کوپه‌ای بزرگ و لوکس بود که همواره در طول سال‌ها این ویژگی را حفظ کرد؛ اما نسل دهم تاندربرد که در سال 1989 معرفی شد، خودرویی خیلی بزرگ، بیش‌ازحد سنگین و بیش‌ازحد گران‌قیمت بود و در ابتدا فقط با موتور V6 عرضه می‌شد. این نسل از آخرین نسل‌های تاندربرد بود که سرانجام در سال 1997 تولیدش خاتمه یافت؛ اما تاندربرد در سال 2002 نیز بازگشتی ناموفق داشت و درنهایت تولید آن در سال 2005 برای همیشه متوقف شد.

41-استرلینگ 825 1987

rover_800_1986

استرلینگ 825 نسخهٔ تغییر برند داده شدهٔ روور سری 800 بود که در سال 1986 معرفی شد. این خودرو از موتور V6 متعلق به آکورا استفاده می‌کرد اما درعین‌حال خودرویی غیرقابل‌اعتماد و مستعد پوسیدگی و زنگ‌زدگی بدنه بود. سیستم برقی آن نیز اگر خوش‌شانس بودید تنها چند هفته دوام می‌آورد.




منبع: پدال


انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار