به گزارش خبرنگار خودروکار - بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی پرشیا خودرو، این خودروها از جدیدترین سری تولیدی ب ام و هستند و تمامی مراحل فنی، سرویس اولیه و آمادهسازی آنها در مراکز تخصصی شرکت انجام شده است. پرشیا خودرو پیش از تحویل هر خودرو، آن را تحت آزمونهای فنی قرار میدهد تا اطمینان حاصل شود محصول نهایی در بالاترین سطح کیفیت به دست مشتری میرسد.
پرهام عظیمی، نایب رییس هیاتمدیره پرشیاخودرو در مراسم تحویل ۵۰ دستگاه بامو به جانبازان، از ثبت سفارش ۱۳ هزار و ۱۳۰ خودرو در سامانه واردات و ورود ۲۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو به گمرکات کشور خبر داد و اعلام کرد: تحویل تمامی تعهدات جانبازی پرشیا خودرو، شامل بیش از ۸۰۰ دستگاه خودرو، تا دو ماه آینده انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: در ابتدا مقرر بود برای تعویض خودرو، مبالغی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان از جانبازان دریافت شود، اما با برنامه ریزی انجام شده اکنون این مبالغ حذف شده و از جانبازان هیچ هزینهای اخذ نخواهد شد.
وی با بیان ای که در حال حاضر نیز ۲۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو در گمرکات کشور آماده ترخیص است که از این میان، ۸۳۱ دستگاه به شرکت پرشیا خودرو تعلق دارد، تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده از سوی پرشیا خودرو تمامی خودروها تا پایان آذرماه تحویل داده خواهد شد. تاکنون نیز حدود ۱۰مدل خودرو وارد کشور شده و جانبازان میتوانند بر اساس وضعیت پرونده خود، از میان این مدلها اقدام به انتخاب کنند.
وی واردات خودروهای جانبازی را نتیجه ماهها تلاش و همکاری با نهادهای مختلف دانست و افزود: در شرایطی که بسیاری از شرکتها هنوز درگیر مراحل اداری و دریافت مجوزهای واردات هستند، پرشیا خودرو با انجام موفق فرآیند ترخیص و آمادهسازی این تعداد خودرو نشان داد که توانایی و تجربه لازم برای فعالیت در سطح بینالمللی را دارد.
نایب رییس هیاتمدیره پرشیاخودرو با اشاره به چالشهای موجود در مسیر واردات گفت: یکی از مدلهای بامو به مدت ۴۰ روز در کارتابل یکی از مدیران محیطزیست منتظر تأیید نهایی بود که در نهایت با همکاری دادستان هرمزگان، این مشکل رفع شد.
وی ادامه داد: حجم بالای خودروهای جانبازی در گمرک باعث شد حدود ۳۰۰ دستگاه خودرو جانبازی به اشتباه وارد فرآیند اموال تملیکی شوند، اما با دستور مستقیم رئیس بنیاد شهید، این خودروها از سازمان اموال تملیکی خارج شدند.
عظیمی با اشاره به هزینه ۱۲۰ میلیارد تومانی نگهداری کانتینرها بهدلیل معطلی در فرآیندهای اداری اظهار کرد: این امر یکی از چالشهای اصلی است از این رو شرکت با پیگیری مستمر در حال کاهش این هزینههاست.
وی ادامه داد: مشکلاتی بر سر تخصیص ارز وجود دارد اما تاکنون ۱۶ مرحله تخصیص ارز انجام شده که با تغییرات ایجاد شده در سامانهها، ۲۵۰ نفر از متقاضیان به صورت موقت از سامانه حذف شدند که با تلاش تیم فنی، این افراد دوباره به سیستم بازگردانده شدند.
عظیمی با تأکید بر لزوم شفافیت در روند واردات، افزود: از آغاز همکاری با کمیته قیمتگذاری بنیاد شهید و دستگاههای نظارتی، پرشیا خودرو تمام فرآیندها را بهصورت شفاف و کارشناسیشده انجام داده تا از فعالیت دلالان جلوگیری شود و جانبازان متضرر نشوند.
وی یادآور شد: تمامی خودروهای وارداتی جانبازان تحت پوشش خدمات پس از فروش شرکت پرشیا خودرو قرار دارند و ۷۰ نمایندگی مجاز این شرکت در سراسر کشور وظیفه ارائه خدمات و سرویسهای فنی را بر عهده خواهند داشت.













