کد خبر: ۶۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۱

ترمیم هزاران کیلومتر از شریان‌های جاده‌ای کشور

در نیمه نخست سال ۱۴۰۴، بیش از شش هزار کیلومتر از کریدورهای اصلی کشور تحت عملیات روکش، ترمیم و نگهداری قرار گرفت؛ اقدامی که به گفته معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با هدف ارتقای ایمنی، بهبود کیفیت عبور و مرور و افزایش پایداری زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای اجرا شده است.

ترمیم هزاران کیلومتر از شریان‌های جاده‌ای کشوربه گزارش خودروکار -  معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اروجعلی علیزاده از اجرای بیش از ۶۲۴۰ کیلومتر عملیات روکش، ترمیم و نگهداری در کریدورهای کشور طی شش‌ماهه نخست سال جاری خبر داد.
اروجعلی علیزاده با اشاره به وسعت ۲۴ هزار و ۵۹۶ کیلومتری کریدورهای ده‌گانه کشور گفت که این مسیرها شریان‌های اصلی جاده‌ای ایران محسوب می‌شوند و نقش تعیین‌کننده‌ای در جابه‌جایی کالا و مسافر دارند.
به گفته وی، در حال حاضر ۱۱۳ اکیپ فعال راهداری در این محورهای حیاتی مشغول فعالیت هستند و عملیات نگهداری با هدف کاهش سایش سطح راه، افزایش ایمنی تردد و ارتقای کیفیت عبور و مرور اجرا می‌شود.
علیزاده درباره جزئیات این طرح ملی توضیح داد که  در نیمه نخست سال ۱۴۰۴، بیش از ۱۹۸۵ کیلومتر روکش آسفالت تقویتی، حدود ۷۰۵ کیلومتر روکش حفاظتی و بیش از ۳۵۵۰ کیلومتر لکه‌گیری و درزگیری در سطح کریدورهای اصلی کشور انجام شده است.
وی با اشاره به محورهای شاخص این طرح افزود: کریدورهای تهران–مشهد، تهران–بازرگان، تهران–بندرعباس و تهران–بوشهر از جمله مسیرهایی هستند که تحت عملیات ترمیم و بهسازی قرار گرفته‌اند.
معاون راهداری خاطرنشان کرد که عملیات نگهداری و ترمیم سایر کریدورها از جمله مشهد–چابهار، تهران–خسروی، بازرگان–بندرامام و اردبیل–مشهد نیز در دستور کار مستمر این سازمان قرار دارد.
علیزاده در پایان تأکید کرد که در نیمه دوم سال، این عملیات با رویکرد پایداری زیرساخت‌ها و افزایش سطح خدمات‌رسانی جاده‌ای ادامه می‌یابد تا شبکه حمل‌ونقل کشور پاسخگوی نیازهای فزاینده اقتصادی و اجتماعی باشد.

برچسب ها: راهداری
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار