به گزارش خودروکار - این خودروساز ژاپنی اوایل ماه میلادی جاری، این سیستم را در توکیو با استفاده از خودروهای برقی «آریا» (Ariya) مجهز به ویژگیهای پیشرفته جلوگیری از برخورد که برای کمک به رانندگان در مناطق شهری طراحی شدهاند، به نمایش گذاشت.
خیابانهای شهر به دلیل وجود عابران پیاده، خودروهای پارک شده و کارکنان تحویل مرسولات پستی، چالشهای بیشتری نسبت به بزرگراهها برای سیستمهای کمک راننده ایجاد میکنند.
نمونههای اولیه این خودروها مجهز به ۱۱ دوربین، پنج رادار و یک حسگر لیدار هستند و قابلیتهای رانندگی خودکار سطح دو را ارائه میدهند که مستلزم آن است که رانندگان آماده باشند تا کنترل فرمان را به دست بگیرند.
شرکت «ویو» اوایل سال میلادی جاری، یک مرکز آزمایش و توسعه در ژاپن افتتاح کرد.
بر اساس گزارش رویترز، نیسان، سیستم «پروپایلوت» (ProPilot) خود را در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد و نسل دوم این سیستم را برای کمک به رانندگی در بزرگراهها در سال ۲۰۱۹ عرضه کرد.
هنوز اعلام نشده است که کدام مدلها به سیستم نسل بعدی مجهز خواهند شد.ایسنا