کد خبر: ۶۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۸:۲۴

نیسان ۲۰ هزار شغل را حذف می‌کند

نیسان قصد دارد با ادغام کارخانه‌هایش، تولید سالانه‌اش را از ۳.۵‌میلیون به ۲.۵‌میلیون دستگاه خودرو کاهش دهد و ۲۰ هزار شغل را حذف کند.

نیسان ۲۰ هزار شغل را حذف می‌کندبه گزارش خودروکار - کارخانه اوپاما نیسان موتور در سال ۱۹۶۱ افتتاح شد و زمانی نقش بزرگی در مسیر تبدیل شدن ژاپن به یک قدرت تولیدی ایفا کرد اما امروزه، این کارخانه نمایانگر خطرهای ناشی از عدم موفقیت در صنعتی است که به سرعت تغییر می‌کند. این کارخانه واقع در ۴۸ کیلومتری جنوب توکیو، قرار است تا مارس ۲۰۲۸ تعطیل شود. این تعطیلی، بخشی از تجدید ساختار گسترده نیسان پس از رکود فروش است که بدترین بحران مالی را از زمان نجات این خودروساز از ورشکستگی قریب‌الوقوع توسط رنو در ۲۵ سال پیش، رقم زد.برندهای قدیمی ژاپنی که زمانی مترادف با فناوری پیشرفته بودند، برای سازگاری با سلیقه‌های در حال تغییر مصرف‌کنندگان، چندان موفق عمل نکردند و سهم بازار را به امثال «تسلا» و موجی از شرکت‌های نوپای چینی به رهبری بی‌وای‌دی واگذار کرده‌اند. این بدان معناست که هر اتفاقی برای کارخانه اوپاما و هزاران ساکن محلی وابسته به آن بیفتد، به‌عنوان هشداری برای تولیدکنندگان ژاپنی خواهد بود.

همچنین این دوران جدیدی برای اقتصاد ژاپن تحت‌تاثیر موجی از ورشکستگی‌ها در میان شرکت‌های کوچک و متوسط در صنایع مختلف است. در سال ۲۰۰۷ و زمانی که نیسان تولید ۱۵‌میلیون خودرو را اعلام کرد، اوپاما هنوز هفت مدل مختلف تولید می‌کرد. این شهر در سال ۲۰۱۰، با عرضه لیف، اولین خودروی تمام برقی تولید انبوه جهان که قرار بود این خودروساز را به یک رهبر جهانی در نوآوری تبدیل کند، جان تازه‌ای گرفت، اما تولید لیف در سال ۲۰۱۳ به آمریکا و انگلیس منتقل شد. اکنون، اوپاما فقط ۲ مدل ‌هاچ‌بک جمع‌ و جور «نوت» و «آئورا» را تولید می‌کند.

خودروهای «تسلا»، لیف را به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروی برقی در تاریخ از میدان به در کردند، اما این چینی‌ها هستند که به‌عنوان یک ابرقدرت در صنعت ظاهر شده‌اند و مدل‌های شیک و پیشرفته‌ای را با قیمت‌های متنوع ارائه می‌دهند. ایسنا

برچسب ها: نیسان
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار