به گزارش خودروکار - فورد، علاوه بر این، تولید ون «ای ترانزیت» خود را در اوهایو، جانشین پیکاپ لایتنینگ «اف ۱۵۰» که مدتهاست در انتظار بود، نیز از سال ۲۰۲۶ به ۲۰۲۸ به تعویق انداخته است. این شرکت اعلام کرد: «اف ۱۵۰»، پرفروشترین کامیون برقی آمریکا و «ای ترانزیت» همچنان نیازهای مشتریان امروزی را برآورده میکنند. نشریه اقتصادی آمریکایی «اتوموتیو نیوز» پیش از این در مورد تاخیرهای مربوط به خودروهای برقی گزارش داده بود.
خودروسازان چینی هزینههای تولید خودروهای برقی را کاهش داده و مدلهای ارزانتری را برای خریداران، ارائه میدهند. فورد و سایر شرکتهای خودروسازی در پاسخ به این فشار، بر تولید مدلهای مقرونبهصرفه، روی پلتفرمهای سادهتر و با تمرکز بر عرضه خودروهای برقی کوچکتر تمرکز کردهاند. فورد که با مشکلات کیفی پرهزینهای روبهرو بوده و در فراخوانها در صنعت پیشرو است، پیش از این پیشبینی کرده بود که تا ۵.۵میلیارد دلار در بخش عملیات خودروهای برقی و نرمافزاری، تا سال ۲۰۲۵ زیان خواهد کرد.
پیشتر شرکت خودروسازی فورد موتورز برای بیش از ۶۹۴ هزار دستگاه خودرو شاسیبلند در آمریکا، به دلیل نقص فنی، فراخوان داده بود. طبق گزارش رویترز، این خودروساز، سال میلادی گذشته، برنامههایش برای یک شاسیبلند برقی سه ردیفه را لغو کرد و «جیم فارلی»، مدیرعامل فورد، بعدا اظهار کرد مدلهای برقی بزرگتر، با توجه به توسعه خودروهای تمام برقی آینده، تمرکز اصلی این شرکت نیستند. فارلی گفت: فورد در ۱۱ اوت در رویدادی در ایالت کنتاکی آمریکا، برنامههایی را برای برخی از مدلها و فناوریهای برقی آیندهاش ارائه خواهد داد. ایسنا