کد خبر: ۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
معاون وزیر صنعت:

در فضای پسابرجام تولید مشارکتی دنبال می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران - ایدرو - گفت: ایدرو با استفاده از فضای پسابرجام، سیاست حضور برندهای بزرگ خودروسازی در ایران و تولید مشارکتی را دنبال می‌کند.
به گزارش خودروکار، منصور معظمی اظهار کرد: ایدرو، سیاست حضور برندهای بزرگ خودروسازی در ایران برای تولید مشارکتی و صادرات را پیگیری می‌کند؛ هدفی که با اجرایی شدن برجام بیش از هر زمان به ایران نزدیک است.

او تصریح کرد: صنعت خودروی کشور یکی از بخش‌های اقتصادی کشور بود که از فضای پیش آمده پس از برجام حداکثر استفاده را انجام داد و دوازدهم اردیبهشت ماه جاری رئیس جمهوری نخستین محصول مشارکتی بین ایران خودرو و پژو فرانسه را افتتاح کرد که از 14 خرداد ماه امسال وارد بازار خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: صنعت خودروی کشور تاکنون 6 قرارداد با شرکت‌های معتبر بین المللی پس از برجام منعقد کرده که عملیات اجرایی تولید سه مورد آنها آغاز شده و تا پایان امسال همه انواع محصولات مشارکتی تولیدکنندگان ایرانی با خارجی‌ها وارد بازار خواهد شد.

او گفت: این قراردادها با مشارکت دستکم 40 درصدی طرف ایرانی اجرایی می‌شود که تولید خودروهایی باکیفیت و با ظاهری مناسب که از نظر قیمتی در حدی مناسب است را شاهد خواهیم بود.

معظمی با اشاره به آمار حدود 18 میلیون خودرویی کشور، بیان داشت: این مساله به معنای وجود متوسط یک خودرو در هر خانواده است و بر این اساس، هرگونه تغییر در کیفیت و قیمت خودرو به سرعت در زندگی مردم جامعه اثرگذار خواهد شد.

او  با بیان اینکه مردم از خودروسازان انتظار تولید خودروی باکیفیت دارند، تصریح کرد: کیفیت خودروهای ایرانی همه ساله رو به بهبود است، هرچند هنوز با استانداردهای جهانی فاصله دارد.

این مقام مسوول اظهار داشت: تاکید و فشار وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه بر مسائل ایمنی و کیفیت خودروهاست و در سال 96 نیز با سختگیرانه تر شدن مقررات ایمنی و کیفیت خودروها، خودروسازان باید خود را با این تغییرات وفق دهند.

 

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار