به گزارش خودروکار - حمید برادران در مورد آخرین وضعیت ایجاد مسیریاب شهرداری تهران با بیان اینکه توسعه زیرساخت مسیریاب در حال انجام است، گفت: این اپلیکیشن صرفا یک مسیریاب نیست؛ بلکه آن چیزی که مدنظر شهرداری تهران است؛ است که اپلیکیشنی برای حمل و نقل ترکیبی داشته باشد، به عبارت دیگر براساس این اپلیکیشن گزینههای مختلفی به مسافر برای سفر از در منزل تا مقصد پیشنهاد میکند که ترکیبی از مدهای حمل و نقل پیشنهاد میدهد، کما اینکه برای تصمیم گیری بهتر شهروندان در این اپلیکیشن پیشنهاد استفاده از خودروی شخصی نیز داده می شود.
وی بیان کرد: در پی استفاده از این اپلیکیشن به شهروندان اعلام میشود که با توجه به مبدأ و مقصد سفرشان، از خودروی شخصی یا حمل و نقل عمومی استفاده کنند و میزان زمان سفر نیز اعلام میشود تا شهروندان تصمیم گیری کنند.
اعلام تفاوت زمان و هزینه سفر با خودروی عمومی و شخصی به شهروندان تهرانی
مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: سفر ترکیبی با مدهای مختلف حمل و نقل هم زمان سفر و هم هزینه سفر را کاهش میدهد و این گزینه به شهروندان ارائه داده میشود که اطلاع داشته باشند که اگر با خودروی خود سفر کنند زمان سفرشان به چه میزان خواهد بود و اگر با حمل و نقل عمومی سفر کنند؛ هزینه و زمان سفر چگونه خواهد بود تا بتوانند سفر خود را مدیریت کنند.
اعلام پارک حاشیهای خالی با آلارم به رانندگان در اپلیکیشن مسیریاب
شناسایی فضاهای پارک حاشیهای پایتخت و ورود ۱۲۰ هزار فضای پارک حاشیهای در اپلیکیشن
وی افزود: یکی دیگر از گزینههای تعبیه شده در این نرم افزار، مدیریت پارک حاشیهای تهران خواهد بود که در مقصد به راننده آلارم میدهد که در حال حاضر کدام پارک حاشیهای خالی است که در حال حاضر یک خیابان به صورت پایلوت انتخاب شده که به صورت هوشمند فضاهای پارک حاشیهای شناسایی شده که اگر خروجی این طرح پایلوت، مثبت باشد میتوانیم ۱۲۰ هزار فضای پارک حاشیهای کل تهران را وارد این اپلیکیشن کنیم تا رانندگان بدانند که در مقصد احتمال پیدا کردن پارک حاشیه ای چقدر است که اضافه شدن این گزینه میتواند در تصمیم گیری شهروندان برای استفاده از وسیله شخصی برای سفرشان تاثیرگذار باشد.
به گفته برادران، بیشترین انرژی این اپلیکیشن بر روی اشتراکات و تعیین مدل حمل و نقل ترکیبی است، چرا که صرفا مسیریاب نیست و اطلاعات بیشتری در مورد دسترسیهای مختلف برای پوشش یک سفر به شهروندان میدهد و علاوه بر آن زمان و هزینه سفر را با دقت بیشتری برای شهروندان تعیین میکند تا شهروندان برای نوع سفرشان تصمیم بگیرند.
وی با تأکید بر اینکه زیرساختهای مورد نیاز اپلیکیشن تهیه شده است، گفت: اپلیکیشن پیش از آنکه برای دسترسی عموم مردم فعال شود، باید مورد بررسی پایلوت قرار گیرد که بر همین اساس دو الی سه ماه زمان برای تست اولیه آن در نظر گرفتیم؛ اما براساس برنامهریزی های صورت گرفته در نیمه دوم سالجاری این اپلیکیشن رونمایی خواهد شد.
ایسنا