به گزارش خودروکار - مایکرا روی پلتفرمی ساخته شده که رنو و نیسان با هم ساختهاند و از نظر فنی با رنو ۵ الکتریکی یکی است. طراحان استودیوی نیسان در لندن در نمای جلو و عقب خودرو تغییراتی دادهاند تا ظاهر خودرو تا حد ممکن شبیه رنو ۵ نباشد. با این حال از برخی زاویهها به ویژه از کنار شباهت رنو ۵ و نیسان مایکرا بسیار زیاد است.مایکرا را میتوان با دو باتری ۴۰ و ۵۲ کیلوواتساعتی سفارش داد که با هر بار شارژ به ترتیب تا ۳۱۰ و ۴۰۸ کیلومتر حرکت میکند.
قدرت موتور در مدل ضعیفتر ۹۰ کیلووات (۱۲۱ اسب بخار) و در نسخه قویتر ۱۱۰ کیلووات (۱۴۸ اسب بخار) است. نیسان میگوید زمان شارژ از ۱۵ تا ۸۰درصد نیم ساعت است و همه مدل ها به فناوری V۲L مجهز شدهاند. این فناوری برق دستگاههای دیگر نظیر لپتاپ یا قهوه جوش را تامین میکند.اتاق خودرو فرق زیادی با رنو ۵ ندارد. خودرو دو نمایشگر ۱۰ اینچی دارد که با سیستم عامل گوگل کار میکند.
نیسان میگوید حالت های رانندگی را کمی متفاوت با رنو تنظیم کرده است. این حالتها شامل «راحت»، «اسپرت»، «اقتصادی» و «شخصی» است. در حالت «شخصی» راننده میتواند حالت رانندگی را به سلیقه خود تنظیم کند. حجم صندوق عقب ۳۲۶ لیتر است که با خواباندن صندلی ها به ۱۱۰۶ لیتر میرسد.قیمت خودرو اعلام نشده، اما به نظر میرسد نیسان میخواهد مایکرا را بهعنوان مدلی لوکستر از رنو ۵ بازاریابی کند و احتمالا قیمتش از خواهرخوانده فرانسویاش گرانتر است. قیمت ارزانترین مدل رنو ۵ الکتریکی در فرانسه پس از سوبسید دولت ۲۶هزار یورو است.
نیسان مایکرا در کنار رنو ۵ الکتریکی در کارخانهای در فرانسه تولید میشود. این هاچبک مشهور ژاپنی بیش از ۴۰ سال است که در بازار حضور دارد، اما در اروپا و در رقابت با هاچبکهای پرفروش فولکسواگن و پژو موفق نبوده است. مدیر بازاریابی نیسان در اروپا میگوید نسل ششم این خودرو با هدف جلب مشتریان جوان طراحی شده و در موفقیت این کارخانه در اروپا نقش مهمی خواهد داشت.
مایکرا اولین مدل از چهار مدل الکتریکی جدید نیسان است که تا سال ۲۰۲۷ در اروپا عرضه خواهند شد. پس از مایکرا، نسل جدید نیسان لیف (Leaf)، مدل الکتریکی جوک (Juke) و یک مدل کوچک شهری به محصولات نیسان اضافه میشوند.
بیبی سی