چری در تاریخ ۲۰ آوریل بهصورت رسمی برند رِلی (Rely) را با رویکردی نو و بهعنوان نخستین برند «اکوسیستم جهانی پیکاپهای هوشمند» خود، احیا و معرفی کرد. این برند تازهنفس قرار است طیف گستردهای از مدلهای مختلف را پوشش دهد: از خودروهای درونسوز (ICE) گرفته تا مدلهای تمامبرقی (BEV)، هیبریدی شارژی (PHEV) و توسعهیافته با رِنج افزوده (EREV).
این سومین باری است که چری یکی از برندهای متوقفشدهاش را بازمیگرداند؛ پیش از این نیز سریهای فولوین (Fulwin) و کیوکیو (QQ) مجدداً احیا شده بودند.
رِلی؛ بازتعریف یک نام قدیمی با معنای جدید
برند رِلی نخستین بار در سال ۲۰۰۹ و در قالب زیربرندی لوکس به نام Qilin معرفی شد؛ پروژهای که به دو زیرمجموعه Riich و Rely تقسیم میشد. با این حال، در بازاری که در آن زمان تحت سلطه برندهای مشترک بینالمللی قرار داشت، پروژه Qilin بیش از چند سال دوام نیاورد.
اما اکنون چری مفهومی تازه از Rely ارائه کرده و اعلام میکند که این نام، مخفف چهار واژهی Rebuild، Explore، Link و Yield است. به گفته این شرکت، رِلی در قالب چهار خط تولید اصلی و ۱۶ سبد محصول مختلف معرفی خواهد شد. همه این محصولات بر پایه پلتفرم ماژولار و هیبریدی Mars Architecture توسعه یافتهاند.
فناوری در مرکز ماجرا
چری رِلی را با پیشرفتهترین فناوریهای اختصاصیاش مجهز میکند: از سیستم هیبریدی پیشرفته Kunpeng Super Performance Electric Hybrid C-DM گرفته تا کابین هوشمند Lion Cockpit، سامانه رانندگی نیمهخودران Falcon Smart Driving و در نهایت، پلتفرم هوشمند جامع Rely Kaitian که چری آن را «معماری الکتریکی مبتنی بر هوش مصنوعی» معرفی کرده است.
دعوت عمومی برای طراحی لوگو
چری همچنین از عموم مردم چین دعوت کرده تا در طراحی لوگوی جدید رِلی مشارکت کنند. فرد برنده، بهعنوان پاداش، برای هر دستگاه پیکاپ فروختهشده در سه سال آینده، یک یوان (معادل حدود ۰.۱۴ دلار) دریافت خواهد کرد.
نخستین محصول؛ آمادهی ورود به بازار
براساس گزارش رسانه خودرویی چینی Auto Zol، نخستین پیکاپ برند رِلی دارای طولی حدود ۵.۴ متر و فاصله محور (ویلبیس) ۳.۳ متر خواهد بود؛ ابعادی که آن را در کلاس پیکاپهای متوسط به بزرگ قرار میدهد.
بازار پیکاپ چین؛ در مسیر رشد سریع
طبق آمار رسمی، در مارس ۲۰۲۵ بیش از ۵۸ هزار دستگاه پیکاپ در چین به فروش رفته که نسبت به سال گذشته رشدی ۱۳.۱ درصدی را نشان میدهد. مجموع فروش سهماهه نخست نیز به ۱۳۷ هزار دستگاه رسید که رشدی ۶.۸ درصدی داشته است.
در این میان، فروش پیکاپهای انرژینو (NEV) بسیار چشمگیر بود: در ماه مارس ۲,۷۰۰ دستگاه فروخته شد که رشد سالانهای ۲۱۹ درصدی دارد، و در کل فصل اول، فروش به ۶,۲۰۰ دستگاه رسید (رشد ۱۸۷٪). همچنین ۲۴ هزار دستگاه پیکاپ در ماه مارس صادر شده که نسبت به سال قبل ۲۰٪ افزایش داشته و مجموع صادرات سهماهه نیز به ۶۲ هزار دستگاه رسیده است (رشد ۳۱٪)، بهطوری که ۴۵ درصد از کل فروش پیکاپها را صادرات تشکیل دادهاند.