به گزارش خودروکار - خسروی برخلاف اسلاف خود حضور رسانه ای زیادی ندارد و مانند وزیر صمت در سایه سکوت حرکت می کند. با این حال با توجه به سکوت خودرویی وزارت صمت و عدم مداخله و تأثیرگذاری در اتفاقات و برنامه ها و سیاست گذاری به نظر می رسد که احتمال تغییر مسیر سیاست گذاری ها در این وزارت خانه با تحول همراه شود.
پیشتر با ادغام این دفتر در معاونت صنایع ماشین آلات و تجهیزات به نظر می رسید که ایدرو بعد از چند سال پرده نشینی و ایفا نقش مشورتی قرار است باز هم سکاندار بخش خودرو وزارت صمت باشد.
قرار گرفتن مدیرعامل اسبق ایران خودرو، فرشاد مقیمی نیز این گمانه زنی را تقویت می کرد. مقیمی در دوران تحریم ها سکان هدایت آبی های جاده مخصوص را در دست داشت. این مدیرنیز مانند سایر مدیران منصوب کارنامه تاریک و روشنی از خود به جا گذاشته است.
با این وجود به نظر می رسید که با حضور وی در قرار است خودروسازی کشور با سیاست های مشخص و رویکردی متفاوت پیگیری شود، اما تاکنون این تغییر و تحولات چشمگیر نبوده و نمود خارجی پیدا نکرده است. اما در هر صورت با تغییر چارت وزارت صمت گمانه زنی درباره افزایش نقش ایدرو بیش از پیش تقویت شد.
پس از روی کار آمدن دولت چهاردهم چارت وزارت صمت باز هم دچار تغییر شد. وزیر صمت محمد اتابک معاونت صنایع حمل و نقل را حذف کرد.
براساس این تغییرات معاونت های وزارت صمت به معاونت صنایع ماشین آلات و تجهیزات، معاونت صنایع عمومی، معاونت امور معادن و صنایع معدنی، معاونت تجارت و توسعه بازرگانی، معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان ها، معاونت برنامه ریزی و توسعه فناوری های نوین و معاونت امور حقوقی و مجلس تغییر یافته است.
در این تغییرات، دفتر صنایع خودرو، نیرومحرکه و حمل و نقل در کنار نیز دفتر صنایع ماشین سازی و ساخت تجهیزات، دفتر صنایع تجهیزات برق، الکترونیک و نرم افزار، و دفتر صنایع تجهیزات و آزمایشگاهی در معاونت صنایع ماشین آلات و تجهیزات قرار گرفتند.
با این حال، به تازگی مهرداد خسروی به سمت مدیرکل دفتر صنایع خودرو، نیرومحرکه و حمل و نقل منصوب شده است.
با این حال با توجه به سکوت خودرویی وزارت صمت دولت چهاردهم مشخص نیست که قرار است باز هم این دفتر نقش پررنگ تری در این صنعت ایفا کند؟ یا اینکه فقط یک انتصاب بوده است و اتفاق تازه ای در راه نخواهد بود؟
این در شرایطی است که هنوز بسیاری از مسائل اصلی این صنعت بلاتکلیف و به اصطلاح روی زمین مانده است.