مردودیهای معاینه فنی را بشناسید
مدیرعامل اتحادیه سازمانهای همگانی حمل ونقل کشور و مدیر امور اجرایی معاینه فنی با اشاره به سامانه سیمفا گفت: سیمفا، سامانه ای است که مردودی ها را آنالیز می کند، اکنون بیشترین مردودیهای ما نیسان، پراید و پژو هستند که از ناحیه ایمنی مردود میشوند.
به گزارش خودروکار، مهندس سعید قیصر در یک برنامه رادیویی درباره « معاینه فنی خودروها و
چالشهای آن» گفت: بعد از راه اندازی سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی، محدودیت ها افزایش یافته است، گفت: امور معاینه فنی خودرو در سالهای قبل
بر اساس سیاستهای محلی مدیریت و در این باره جزیرهای رفتار و اعمال نظر
میشد.
او افزود: در سال 93 بر اساس مصوبه هیئت دولت، وزارت کشور
مکلف شد تا سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی را راه اندازی کند و تمامی مراکز
معاینه فنی تحت مدیریت این سامانه عمل کند. از آن تاریخ به بعد محدودیت ها
در مراکز معاینه فنی و دقت نظر بیشتر شد و حتی اعمال قانون صورت گرفت و به
صورت یکپارچه تمامی مراکز معاینه فنی بر اساس یک حدود مجاز عمل کردند.
قیصر
در خصوص رد شدن خودروها از معاینه فنی اظهار کرد: این مسئله تاثیر بسزایی
داشت و اگر به ازای هر 15 خودرو یک مردودی داشتیم ، اکنون به ازای هر شش
خودرو یک خودرو داریم. این آمارها نشان میدهد که اعمال قانون و یکپارچگی
مطلوب و نتیجه بخش بوده است.
مدیر امور اجرایی معاینه فنی خاطر نشان
کرد: البته در رفتار و عملکرد مراکز ما ایراداتی وجود دارد و قطعا این
خطاها را به صفر نرساندهایم اما به جرات می توان اعلام کرد که توانسته ایم
خطا را چه سهوا و چه عمدا در مراکز معاینه فنی به زیر پنج درصد برسانیم.
او با اشاره به سامانه سیمفا بیان کرد: سیمفا سامانهایست که مردودیها را
آنالیز میکند، اکنون بیشترین مردودیهای ما نیسان، پراید و پژو هستند که
از ناحیه ایمنی مردود میشوند.
قیصر با بیان اینکه در حال حاضر
عملکرد خودروسازان زیر ذرهبین سامانه سیمفا است، تصریح کرد: سامانه
یکپارچه معاینه فنی، تمام نتایج آزمونها را تحلیل و پردازش می کند، این
اتفاق برای تحکیم حقوق شهروندی و دفاع از حقوق مردم است و میتوان اطلاعات و
عملکرد خودروسازها را به اطلاع مردم رساند تا آنها در جریان کیفیت
خودروهایی که استفاده می کنند قرار بگیرند.
منبع: عصر ایران
انتهای پیام/