کد خبر: ۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳

معروف ترین خودروهای BMW + عکس

I8 این روزها زبان طراحی آینده "بی ام و" محسوب می‌شود.
به گزارش خودروکار، "بی ام و" رقیب همیشگی بنز. خودروسازی که همواره بیشتر از بنز مورد علاقه جوانان بوده و در کنار رقیبان خود خودروهای فوق‌العاده‌ای را به بازار ارائه کرده و در فضای رقابتی از دیگران عقب نمانده است.

به نقل از "اتوگاید"، این خودروساز آلمانی با برخی از مدل‌هایش مخاطبان و مشتریانش را حیرت‌زده کرده است. اما سوال واقعی این است که بهترین و نمادین‌ترین تولیدات "بی ام و" در طول تاریخ کدام اتومبیل‌ها هستند؟ اینک درآستانه صدمین سالگرد تولد "بی ام ‌و" به بررسی نمادین‌های این خودروسازی در یک قرن گذشته می‌پردازیم.


"بی‌ ام و" E30 M3

می‌توان از E30 M3 به عنوان نمادین‌ترین خودروی قرن "بی ام و" نام برد. به عنوان اولین سری M3 موفقیت خود را به عنوان یک نمونه منحصر به فرد آغاز کرد و تعداد کمی از خودروسازان موفق به تکرار چنین روندی شدند. این اتومبیل پس از پورشه 911 پرافتخارترین خودروی آلمانی محسوب می‌شود و در رده خودروهای پرفورمنس رانندگی نابی را برای راننده به وجود می‌آورد.

مدل E30 M3 که بین سال های 1987 تا 1991 تولید شد و توانست جواز حضور در مسابقات تورینگ کار آلمان موسوم به DTM را کسب کند. البته این نمونه قدرتمند E30 حدود 1.5 برابر از گران‌ترین نمونه استاندارد 325i گران تر بود.


"بی ام و" 2002 توربو

این روزها سخت است مدل تکی از از بی ام و را پیدا کنیم که موتور توربوشارز را در ساختار خود نداشته باشد. اما بی ام و 2002 اولین اتومبیل توربوشارژ کارخانه بی ام و است که با گشتاور 244 نیوتن‌متر بازدهی برابر 170 اسب بخار دارد. این خودرو برای کمپانی آلمانی اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل نمونه‌ای از مدل مفهومی هامیج 2002 را براساس نوستالژی قدیمی تولید کرده است.

در سال 1972 بی او و مدل 2002را روانه بازار کرد. 2002 تعریفی جدید از سدان های اسپرت بود (درحالی که دو درب داشت). بی او و پس از جنگ جهانی دوم، تنها به یک خودروساز تولید انبوه تبدیل شده بود و اگرچه به چندین پیروزی چه در مسایل اقتصادی و…پس از جنگ جهانی رسیده بود، اما درهر صورت پشت دو غول خودروساز ساز آلمانی، یعنی مرسدس و فولکس واگن قرار داشت.


"بی ام و" I8


"بی ام و" I8 مدرنترین اتومبیل نمادین‌های گروه صنعتی 2008 محسوب می‌شود. اما بحث در خصوص این موضوع چندان آسان نیست. این خودرو این روزها زبان طراحی آینده "بی ام و" محسوب می‌شود. پلاگین هیبریدی بودن این خودرو ثابت می‌کند که تمام خودروهای این رده الزاما کسالت بار نیستند. بسیاری از کارشناسان راندن این مدرن آلمانی را به M4 ترجیح می‌دهند.

ریشه‌های ب‌ام‌و I8 به سال 2009 میلادی باز می‌گردد، هنگامی‌که برای نخستین بار یک خودروی کانسپت در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آلمان به نمایش در آمد که از تکنولوژی نوین (EFFICIENT DYNAMIC) ب‌ام‌و بهره می‌برد. خودروی مذکور نمونه‌ای هیبریدی و به یک پیشرانه سه سیلندر 1.5 لیتری (توربو دیزل) و نیز دو پیشرانه الکتریکی مجهز بود. این خودرو از باتری‌های لیتیوم- یونی جهت تغذیه موتورهای الکتریکی خود بهره می‌برد.


"بی ام و" 507

اخیرا این خودرو آلمانی به دلیل احیاء خودرو خواننده معروف آمریکایی "الویس پریسلی" مورد توجه قرار گرفت. اما این خودرو رودستر در زمان ساختش به دلیل کمیاب بودن مورد توجه قرار گرفت. در آن زمان تنها 252 دستگاه از این خودرو ساخته شد.

با وجود اینکه 507 چهره اسپورت بی ام و را نشان می‌داد اما ساخت این اتومبیل باعث ضرر سنگین کارخانه شد. این مدل بی ام و پایه و اساس ساخت مدل‌های Z3، Z4 و Z8 شد.


"بی ام و" ایستا

دقایقی را در خصوص این خودرو تامل کنید؟ ایستا چگونه به اینجا رسید. "بی ام و" تصمیم گرفت یک خودروی بسیار کوچک با موتور 247 سی‌سی تک سیلندر تولید کند. این کمپانی تولید این خودرو را بیت ن سال‌های 1956 تا 1962 در مدل‌های ایستا 250 و 300 ادامه داد. این خودرو هرگز جذاب و سریع ظاهر نشد اما یکی از نمادین‌ترین‌های بی ام و در طول تاریخ محسوب می‌شود. ایستا در نمایشگاه خودروی تورین 1953 رونمایی شد.

ابعاد بدنه ایستا آن قدر کوچک بود که بسیاری از بازدیدکنندگان از دیدن آن غافلگیر شدند. طول 2.29 متری، عرض 1.37 متری و فرم بدنه تخم مرغی شکل که تنها یک در داشت و آن هم از قسمت جلو باز می‌شد؛ این خودرو را از سایر خودروهای موجود در بازار کاملا متفاوت می‌کرد؛ به خصوص که با باز کردن در فرمان و سایر متعلقات مربوط به آن نیز همراه در جابه‌جا می‌شد
.



منبع: عصر ایران


انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار