به گزارش خودروکار - فروش جهانی، از جمله شرکتهای دایهاتسو موتور و هینو موتورز، در ماه اکتبر در مقایسه با سال گذشته ۰.۴درصد افزایش یافت و به ۹۷۴هزار و ۲۴۵دستگاه رسید که اولین افزایش در سه ماه گذشته و رکوردی در ماه اکتبر بود.
این شرکت اعلام کرد تولید ۱.۳درصد کاهش یافته و به ۱.۰۲میلیون دستگاه رسیده است. بزرگترین خودروساز جهان طی سال شاهد کاهش فروش و تولید بوده است، زیرا خودروسازان ژاپنی برای رقابت در چین تلاش میکنند، جایی که برندهای محلی، بازار را با خودروهای برقی باتریدار پر کردهاند.
فروش داخلی تویوتا بین ژانویه تا اکتبر بیش از ۲۰درصد کاهش داشته، درحالیکه تولید ۱۳درصد کاهش یافته است. فروش در آمریکای شمالی تاکنون ۵.۵درصد در سال جاری افزایش یافته است، این رشد با کاهش ۹درصدی در چین جبران شده است.
تویوتا با وجود عملکرد ضعیف در ژاپن و چین، چشمانداز سود سالانه ۴.۳تریلیون ین (۳۸میلیارد دلار سنگاپور) خود را با اعلام درآمد سهماهه دوم در اوایل نوامبر حفظ کرده است.
بلومبرگ گزارش کرد که فروش جهانی این خودروساز ژاپنی به دلیل تقاضای ضعیف برای خودروهای جدید آسیب دیده است، درحالیکه کاهش تولید به دلیل بررسیهای نظارتی و فراخوانها در داخل و خارج از کشور بود.
بلومبرگ - ایسنا