به گزارش خودروکار - مهدی آقاطاهریان، معاون بازاریابی و فروش گروه خودرو سازی سایپا گفت: با عرضه خودرو در دوره گذشته در بورس، بیشترین زیان برای مصرف کننده واقعی ایجاد شد چرا که به یکباره فاصله قیمت کارخانه و بازار افزایش حدود ۵۵ درصدی را تجربه کرد، در صورتی که اگر این افزایش قیمت با همین تیراژ فعلی خودروسازها در دو نوبت به خودروسازهای داخلی داده می شد نه زیان انباشته ای بوجود می آمد نه مصرف کننده واقعی دچار سختی در خرید می شد.
وی با بیان اینکه بروزرسانی قیمت خودرو، همچون رستم فرض شده و از عنوان آن واهمه داریم، گفت: این درحالی است که شرایط قیمت گذاری در قانون به صراحت آمده است و می بایست مطابق صورتهای مالی شش ماهه به خودروسازان تعدیل قیمت داده شود.
آقاطاهریان گفت: تنها راه تنظیم بازار خودرو افزایش عرضه و رقابتی شدن بازار است که در رده خودروهای بالای یک میلیارد تومان این اتفاق در حال انجام است و در این رده قیمتی، شرکت ها مجبور به عرضه خودرو به صورت اقساطی هستند.
معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا افزود: تصمیمات در حوزه تنظیم بازار خودرو می بایست با نظرات کارشناسی و همفکری تمامی خودروسازهای داخلی اتخاذ شود و تا کنون قرعه کشی و اولویت بندی به هیچ عنوان نتوانسته مشکل تنظیم بازار را حل کند چرا که به این روش به بازار این پیام داده می شود که تا دو سال آینده عرضه ای وجود ندارد.
وی افزود: تنها راه حل این موضوع، افزایش تیراژ و عرضه متناوب و حذف واسطه ها است که راهکار آن موجود می باشد.
آقاطاهریان در پایان از همه دلسوزان صنعت خودرو درخواست کرد اجازه ندهند تصمیمات غیر کارشناسی باعث بروز خسارتهای بیشتر به صنعت خودروسازی شود.