به گزارش خودروکار، رمضانعلی سبحانی فر، با اشاره به تاکید برنامه پنجم توسعه بر لزوم حمایت از تولید موتورهای برقی و هیبریدی گفت:در قانون برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود که شهرداری ها با ارائه تسهیلات بلاعوض برای خرید موتورهای برقی به کاهش آلودگی هوا و صوتی و استفاده بهینه از مصرف سوخت کمک کنند.
نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر شهرداری ها به عنوان نمونه ١٠ هزار موتور را برقی کنند، با صرفه جویی در انرژی دولت و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به صورت بلاعوض مابه التفاوت آن را پرداخت می کنند.
لزوم مشارکت با خودروهای صاحب نام برای توسعه موتورهای هیبریدی سبحانی فر با بیان اینکه دولت با ارائه تسهیلات ارزان قیمت از محل هدفمندی یارانه ها می تواند به توسعه موتورهای برقی کمک کرده تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود، ادامه داد:با توجه به اینکه حجم سرمایه گذاری در برقی و هیبریدی کردن موتورسیکلت ها معمولا پایین است، امکان اعطای تسهیلات توسط بانک ها وجود دارد و از این طریق می توان با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به توسعه موتورهای هیبریدی کمک کرد.
او با اشاره به افزایش مراودات بین المللی پس از اجرای برجام یادآور شد:مشارکت شرکت های صاحب نام جهان از کره، ژاپن، آلمان و ... برای تولید موتورسیکلت های هیبریدی و برقی در داخل کشور از مولفه های حائز اهمیتی بوده که می تواند در تامین و توسعه موتور سیکلت های برقی در کشور موثر باشد.
زیرساخت های توسعه خودروهای هیبریدی فراهم شود این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: با توجه به نیاز کشور های همسایه به موتور سیکلت های هیبریدی و برقی با یک برنامه ریزی اصولی و هوشمندانه می توان ایران را به قطب و مرکزی برای تولید و تامین چنین وسایل نقلیه ای در منطقه تبدیل کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم ایجاد ایستگاه های تامین شارژ باطری موتور سیکلت های برقی در سطح شهرها، تصریح کرد:باید همگام با توسعه موتورهای برقی، امکانات و زیرساخت های لازم برای توسعه استفاده از چنین وسایلی فراهم شود.
منبع: خانه ملت
انتهای پیام/