کد خبر: ۶۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱

چگونه تصور ایرانیان نسبت به خودروهای شرق آسیا تغییر کرد؟

از زمان آغاز حضور جدی کشورهای شرق آسیا در بازار خودرو ایران ، به دلیل تبلیغات مسموم رسانه ای ، مردم ایران دید خوبی نسبت به خودروهای تولید این کشورها (به استثنای ژاپن) نداشتند. اما به تدریج و با گذشت زمان ، ذهنیت عامه ی مردم نسبت به کلیه کالاهای با مبدا شرق آسیا تغییر کرد. تا جایی که امروز این محصولات همپای خودروهای ایرانی در خیابانهای ایران حضور دارند و اکثریت قریب به اتفاق مصرف کنندگان از تصمیم خود برای خرید این خودروها رضایت دارند.

به گزارش خودروکار، یکی از آخرین نمونه هایی که با استقبال بی نظیر مصرف کنندگان ایرانی رو به رو شده است برند فوق لوکس اکستریم است که به خوبی عزم سازنندگان آن برای رقابت با غول های صنعت خودرو را نشان میدهد. اولین مدل خودروی برند اکستریم که با نام وی ایکس (VX) شناخته میشود در واقع برای رقابت با مدلهای مشهوری مانند تویوتا لندکروز و همچنین ولوو XC90 طراحی شده است. به گواه متخصصان صنعت خودرو و همچنین کارشناسان رسانه ای ، خودروی وی ایکس توانسته است سطح خودروسازی جهان را به قله ی جدیدی برساند.
از آنجا که دو فاکتور "سرعت" و "استقامت" اهمیت ویژه ای برای ایرانیان دارد ، میتوان گفت اکستریم وی ایکس دقیقا همان خوردویی است که ترکیبی از سرعت بالا ، عملکرد بهینه و استقامت در شرایط سخت را ارائه داده است. این خودرو برای رانندگی در مسیرهای دشوار و ماجراجویانه طراحی شده و می‌تواند با ویژگی‌های فنی پیشرفته‌اش ، از جمله شاسی مقاوم ، سیستم تعلیق تطبیقی و موتور قدرتمند ، بر هر چالشی غلبه کند. اکستریم وی ایکس نه تنها در مسیرهای آسفالت شده بلکه در جاده‌های ناهموار و شرایط محیطی سخت نیز کارایی بالایی دارد. این خودرو با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا ، تجربه رانندگی پایدار ، ایمن و لذت‌بخشی را برای رانندگان فراهم می‌کند.

چگونه تصور ایرانیان نسبت به خودروهای شرق آسیا تغییر کرد؟

بکارگیری یکی از مقاوم ترین شاسی های دنیا
شاسی M3X Mars  اکستریم وی ایکس به عنوان یکی از نقاط قوت مهم این خودرو شناخته می‌شود و طراحی منحصر به فرد این پلتفرم به بهبود استقامت و عملکرد این خودرو در شرایط مختلف کمک می‌کند. این شاسی که امروزه توسط تمام برندهای لوکس دنیا استفاده میشود با بکارگیری مواد سبک و مقاوم ، نه تنها وزن کلی خودرو را کاهش داده است ، بلکه قدرت و استحکام آن را نیز حفظ کرده است. مهندسی دقیق شاسی M3X به اکستریم وی ایکس این اجازه را میدهد تا به راحتی بر روی سطوح ناهموار و چالش ‌برانگیز حرکت کند و تعادل فوق ‌العاده ‌ای را در حین رانندگی فراهم ‌آورد. همچنین ، این شاسی به ‌طور ویژه برای جذب ضربات و کاهش لرزش‌ها در مسیرهای سخت طراحی شده است، که سفری راحت و ایمن را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می‌آورد و صداهای منتقل شده از بیرون به درون کابین را به شدت کاهش میدهد.
اکستریم وی ایکس سرعت بالای خود را مدیون چیست؟
 موتور اکستریم وی ایکس یکی از قدرتمندترین بخش‌های این خودرو است که با ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته و مهندسی دقیق طراحی شده تا حداکثر توان و کارایی را ارائه دهد. این موتور از نوع توربو شارژ دوگانه با حجم 2.0 لیتری و چهار سیلندر است که قادر به تولید بیش از 261 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور می‌باشد. این میزان قدرت نه تنها شتاب‌گیری فوق‌العاده‌ای در جاده‌های صاف و شهری ایجاد می‌کند، بلکه در مسیرهای ناهموار و سنگین نیز قدرت لازم را برای عبور از موانع فراهم می‌کند.
همچنین سیستم تزریق مستقیم سوخت ، همراه با مدیریت هوشمند موتور، باعث می‌شود که وی ایکس حتی در سرعت‌های بالا و تحت فشارهای سنگین نیز بازدهی سوخت بالایی داشته باشد. این موتور همچنین به یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته ساخت شرکت "آیسین" ژاپن متصل است که تغییر دنده‌ها را به ‌صورت خیلی سریع و نرم انجام می‌دهد ، تا تجربه‌ای بی‌نقص و پویا از رانندگی را به راننده بدهد. علاوه بر این ، سیستم خنک‌کننده پیشرفته موتور، دمای آن را حتی در شرایط سنگین رانندگی یا استفاده طولانی ‌مدت در جاده ‌های چالش ‌برانگیز در حالت بهینه نگه می دارد.
شروع راه پیشرفت 
این توضیحات تنها بخشی از درخشش اخیر برند اکستریم بود. در مجموع میتوان گفت عوامل و نخبگان این شرکت خود را در ابتدای راه پیشرفت و توسعه می بینند ، چرا که اهدافی که برای خود ترسیم کرده اند بسیار بلند پروازانه و متعالی هستند و دستیابی به آنها نیازمند صرف زمان بیشتری است. اما تا به اینجای کار ، برند اکستریم ، طبق نظرسنجی رسانه ها ، توانسته است تصویر جدیدی از خودروهای شاسی بلند ارائه کند و ذهنیت مردم ایران را به کلی تغییر دهد. گواه این مدعا تعداد روزافزون تقاضا برای این خودروی نوظهور است.

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار