پژوسیتروئن پس از اینکه برای بالا بردن سودآوری، تخفیفهایش را کمتر کرد، سهم بازارش را در اروپا از دست داده است. این شرکت فرانسوی برندهای اوپل و وکسهال شرکت جنرالموتورز را برای تقویت حضور در اروپا خریده و همچنین در جستوجوی منابع برای طراحی مدلهای برقی است. از سوی دیگر برای بهبود تقاضا در چین که بزرگترین بازار خودروی جهان است، خودروهای شاسیبلند در این کشور عرضه میکند.
این خودروساز پیشبینی کرده است حاشیه سود عملیاتی خودرو در دوره ۲۰۱۸-۲۰۱۶ به بیش از ۴.۵ درصد میرسد. خرید اوپل و وکسهال به پژوسیتروئن کمک خواهد کرد رتبه دومین خودروساز بزرگ اروپا را که در سال ۲۰۱۶ به رنو واگذار کرد، پس بگیرد.
براساس گزارش بلومبرگ، پژوسیتروئن هفته گذشته اعلام کرد تحویل خودروهای این شرکت در سه ماهه نخست امسال ۴.۲ درصد رشد کرده و به ۷۲۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسیده است. رشد تحویل خودروها با افزایش چهار برابری در خاورمیانه و آفریقا به دلیل بازگشت به ایران و رشد ۳۱ درصدی در منطقه اوراسیا روی داد. طبق آمار صنعتی، فروش خودروهای پژوسیتروئن در اتحادیه اروپا بعلاوه نروژ، سوییس و ایسلند ۳.۷ درصد رشد کرد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/