کد خبر: ۶۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴

نیاز به ۲۷۰۰ اتوبوس در روزهای اوج برگشت زائران اربعین در مرز مهران

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: پیش‌بینی می‌شود برای روزهای اوج برگشت زوار به حدود ۲۷۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی فقط برای پایانه مرزی مهران نیاز است.

نیاز به ۲۷۰۰ اتوبوس در روزهای اوج برگشت زائران اربعین در مرز مهرانبه گزارش خودروکار -   داریوش امانی در پنجمین نشست شورای سیاست‌گذاری هماهنگی و تحول حمل‌ونقل کشور با اشاره به این‌که سال گذشته با مصوبه ستاد اربعین، پایانه برکت در مهران به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای واگذار شد، گفت: اقدامات عمرانی قابل توجهی از جمله ۲۷ هکتار آسفالت، ایجاد مرکز مانیتورینگ، ساخت سکو، خوابگاه رانندگان و سرویس‌های بهداشتی، سایبان و... در پایانه برکت انجام شده است.

وی با اشاره به روزهای اوج رفت از ۲۵ تا ۲۷ مرداد و روزهای اوج برگشت سوم تا پنجم شهریور، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود برای روزهای اوج برگشت زوار به حدود ۲۷۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی فقط برای پایانه مرزی مهران نیاز است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، عمده بار جابه‌جایی مسافر بر عهده حمل‌ونقل زمینی خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود حدود چهار میلیون و ۱۰۰ هزار نفر زائر از طریق مرزهای زمینی تردد کنند که نسبت به سال گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش خواهیم داشت.

وی به کمبود ناوگان اتوبوسی در کشور اشاره و اظهار کرد: به‌منظور خدمات‌دهی مناسب به زائران اربعین حسینی مصوباتی در خصوص تأمین بخشی از ناوگان از طریق شرکت‌های فعال در بخش حمل‌ونقل به تصویب رسیده است.

 

ایسنا

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار