به گزارش خودروکار - مخاطبان با ثبت پویش هایی با عناوین «درخواست پیگیری بازگشت حواله های شاهین زمستان 1403»، «لزوم پاسخگویی سایپا به دلیل از بین بردن امتیاز حواله داران شاهین»، «ما مشتریان سایپا، شاهین دستی ثبت نامی را می خواهیم» از عدم تحویل خودروهای شاهین نوبت تحویل زمستان 1403 گلایه کردند.
مخاطبان عنوان کردهاند با گذشت یک سال از ثبتنام در سامانه یکپارچه خودرو و نزدیک شدن به موعد تحویل خودروی شاهین زمستان 1403 به طور ناگهانی و بدون هیچگونه اطلاعیه قبلی همه حوالههای شاهین موعد زمستان لغو شده است.
مخاطبان همچنین عنوان کردند که اولویت این مشتریان به علت عدم انتخاب طرح های تبدیل پیشنهادی به طور کلی در سامانه یکپارچه از سوی شرکت سایپا حذف شده است و این در حالی است که طرح های تبدیل اعلامی صرفا اختیاری بوده و موعد تحویل این مشتریان هنوز فرا نرسیده است.
گروه خودروسازی سایپا اعلام با ارائه توضیحاتی به ثبتنام کنندگان خودرو شاهین اعلام کرد که امکان ویرایش اطلاعات در سامانه یکپارچه خودرو در اختیار شرکت سایپا نیست و مدیریت این سامانه توسط شرکت ایران فاوا انجام می شود.
همچنین این خودروساز اعلام کرد که در راستای اجرای عرضه محصولات در سامانه جامع یکپارچه نسبت به اعلام ظرفیت مشخص قابل عرضه که با لحاظ داشتن توان تولید و میزان تعهدات بوده به مراجع ذیصلاح و اخذ مجوزهای لازم اقدام کرده است که با توجه به استقبال چشمگیر متقاضیان و ثبت درخواست چند برابری بیشتر از ظرفیت در فصول مختلف سال 1402 و 1403 در سامانه جامع یکپارچه دسته بندی شده است و شرکت سایپا نیز مطابق ظرفیت تولید خود نسبت به فراخوان متقاضیان جهت ثبت نام نهایی و واریز وجه اقدام کرده و در ماه های آتی نیز فرآیند تحویل خودرو ادامه خواهد یافت.
استراتژی گروه خودروسازی سایپا با هدف پاسخگویی به نیاز مشتریان به گونه ای بوده در صورت توان و ظرفیت تولید، خودروی درخواستی متقاضیان را در فصل خود اعلام و یا در غیر اینصورت خودروی جایگزین برای آنها پیشنهاد شود و این امر در خصوص متقاضیان با اولویت پاییز و زمستان 1403 نیز به همین شکل بوده و فراخوان های قبلی به عنوان پیشنهاد به متقاضیان اعلام شده است و در پاییز و زمستان 1403 نیز برای این دسته از متقاضیان با توجه به شرایط تولید، خودروی ثبت نامی و یا خودروی جایگزین پیشنهاد خواهد شد.
فارس