کد خبر: ۶۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
حسینی‌کیا:

واردات اهرمی برای الزام خودروسازان به تولید خودروی باکیفیت است

نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به ضرورت کاهش هزینه‌های بالاسری و ایجاد رقابت در بازار خودرو گفت: در صورتی که بازار از انحصار خارج شود، خودروسازان ناچار هستند به سمت تولید خودروی باکیفیت روند.

واردات اهرمی برای الزام خودروسازان به تولید خودروی باکیفیت استبه گزارش خودروکار -   درباره واردات خودرو، گفت: از آنجاکه عرضه و تقاضای بازار خودرو متناسب نیست، کمبود تولید باید از مسیر واردات جبران شود که مجلس یازدهم به همین منظور قوانین مربوط به واردات خودرو را تصویب کرد و دولت باید هرچه سریعتر این قانون را اجرایی کند زیرا با تحقق این مهم بازار ساماندهی می‌شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از الزامات مربوط به واردات خودرو تامین ارز موردنیاز است که باید توجه ویژه‌ای به این مولفه از سوی وزارت صمت و بانک مرکزی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در صورتی که بازار خودرو ساماندهی و خودرو به کالایی مصرفی تبدیل شود، بخش زیادی از نقدینگی موجود در این بازار به سمت تولید و اشتغال هدایت خواهد شد زیرا فعالیت سوداگران در بازار خودرو دیگر سودی برای آن‌ها نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: خودروهای داخلی ظرفیت رقابت با خودروهای خارجی دارد اما این موضوع نیازمند برخی الزامات از جمله کاهش هزینه‌های بالاسری و ایجاد رقابت در بازار داخل است، زمانی که بازار از انحصار خارج شود، خودروسازان ناچار هستند به سمت تولید خودروی باکیفیت روند و در این صورت امکان حضور خودروهای داخلی در بازارهای جهانی فراهم خواهد شد.

منبع  خانه ملت

برچسب ها: کیفیت‌
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار