کد خبر: ۶۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲

رونمایی از اتوبوس‌های جدید بین‌شهری زامیاد

در نخستین روز بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز و طی مراسمی خاص که با حضور مدیرعامل شرکت زامیاد، مدیران ارشد شرکت‌های خودروساز کشور، معاون اقتصادی استانداری فارس و سایر مقامات استانی فارس در سالن ملاصدرا نمایشگاه بین‌المللی شیراز برگزار شد، از جدیدترین محصولات زامیاد در حوزه حمل و نقل مسافر رونمایی شد.

رونمایی از اتوبوس‌های جدید بین‌شهری زامیادبه گزارش خودروکار - در این آئین رونمایی که با جلوه های ویژه اجرا شد، از اتوبوس های ۱۸ نفره VIP و ۳۸ نفره U9 رونمایی و به بازار حمل و نقل تجاری کشور معرفی شد.

مجید آقائی مدیرعامل شرکت زامیاد در مراسم معرفی اتوبوس بین شهری جدید این شرکت گفت: زامیاد با دارا بودن خطوط تولید مجهز در زمینه‌ خودروهای تجاری، قصد دارد علاوه بر تولید خودروهای حمل و نقل بار، با ورود مجدد به تولید اتوبوس های شهری و بین شهری، خلاء این نوع محصولات را در کشور پر کند.

او در ادامه با اشاره به ویژگی های اتوبوس های جدید شرکت زامیاد خاطرنشان کرد: این محصولات با بهره‌گیری از پلتفرم محصولات روز دنیا و متناسب با اقلیم ایران در راستای پاسخ به نیازهای مردم در مسافرت های بین شهری کاربرد دارد.

مدیرعامل شرکت زامیاد با بیان اینکه اتوبوس های جدید این شرکت در دو نسخه ۱۸ نفره VIP و ۳۸ نفره به بازار ایران عرضه می شود، افزود: هر دو مدل این اتوبوس ها مجهز به موتور پیشرفته کامینز با توان ۳۰۰ اسب بخار و گیربکس اتومات فویت است. ضمن اینکه این اتوبوس ها، از ترمزهای دیسکی در جلو و عقب، سیستم های مدار باد و ترمز با برند وابکو (WABCO)، سیستم کنترل پایداری (ESC) و ترمز پیشرفته اضطراری  (AEBS) بهره مند است؛ ولی در تعداد صندلی‌ها و برخی آپشن‌ها تفاوت وجود دارد.

او ادامه داد: اتوبوس فوتون U9 VIP امکانات رفاهی بسیار خوبی را در اختیار راننده و مسافران قرار می دهد. صندلی های تخت خواب شو، صفحه نمایش ۱۱ اینچی، سینی پذیرایی تاشو، USB، سیستم هشدار بین خطوط، دوربین ۳۶۰ درجه، تاخوگراف، GPS، تنظیم برقی آینه های جانبی به همراه گرم کن آینه ها، دو دریچه خروج اضطراری، سنسور نور، کروز کنترل، یخچال و… تنها بخشی از آپشن ها و امکانات این خودرو هستند.

گفتنی است، عرضه اتوبوس های جدید شرکت زامیاد از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد.

برچسب ها: سایپا
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار