کد خبر: ۶۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
معاون عملیات پلیس راهور فراجا اعلام کرد

فرسودگی بیش از ۸۰ درصد وسایل نقلیه در کشور/برخورد شلاقی و جریمه در کاهش آلودگی هوا کافی نیست

معاون عملیات پلیس راهور فراجا اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد وسایل نقلیه فرسوده‌اند و همین میزان وسیله نقلیه فرسوده بیشترین سهم را در آلودگی هوا دارد.

فرسودگی بیش از ۸۰ درصد وسایل نقلیه در کشور/برخورد شلاقی و جریمه در کاهش آلودگی هوا کافی نیستبه گزارش خودروکار -  سردار محمد باقر سلیمی در مراسم رونمایی از اقدامات دستگاه‌ها برای کاهش آلودگی هوا، اظهارکرد: کاهش ترافیک علاوه بر سلامت اجتماعی و کاهش هزینه، می‌تواند در کاهش آلاینده‌ها بسیار موثر باشد و بر همین اساس پلیس همواره بر توسعه حمل و نقل عمومی غیرخودرویی تاکید دارد.

معاون عملیات پلیس راهور فراجا تاکید کرد: باید سفرهای غیر ضروری به حداقل برسد و در این زمینه الکترونیکی شدن خدمات می‌تواند تاثیر شایانی داشته باشد.

 سلیمی، پیاده‌روی و حمل‌ونقل سالم در بافت مرکزی شهرها را یکی از راهکارهای کاهش ترافیک و آلاینده‌های هوا دانست و افزود: حرکات و اقدامات خوبی شروع شده اما سرعت آن نسبت به گسترش ترافیک بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه قانون هوای پاک از مترقی‌ترین قوانین است، گفت: اما شاهد آن هستیم که فقط ۱۰ درصد از این قانون اجرا شده است و همین مسئله مدیریت ترافیک، حوادث و آلودگی را مشکل کرده است.

معاون عملیات پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد وسایل نقلیه فرسوده هستند و همین میزان وسیله نقلیه فرسوده بیشترین سهم را در آلایندگی هوا دارد.

سلیمی برخورد شلاقی و جریمه محور را ناکافی دانست و افزود: موضوع نوسازی وسایل نقلیه فرسوده و اجرای قانون هوای پاک باید بر اساس فرآیند قانونی و به عنوان یک طرح انجام شود.

برچسب ها: پلیس‌
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار