کد خبر: ۶۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹

خودروی جدید رنو، مطب متحرک است

رنو در نمایشگاه فناوری ویواتک پاریس کانسپتی از یک کلینیک متحرک نمایش داد که برای شهرهای دورافتاده و کشورهای درحال‌توسعه طراحی شده است.

خودروی جدید رنو، مطب متحرک استبه گزارش خودروکار - نام کانسپت «یو فرست ویژن» (U۱st Vision) است و رنو آن را با همکاری ائتلافی به نام «جمهوری نرم‌افزار» ساخته که از هفت شرکت بزرگ رسانه‌ای و فناوری فرانسوی تشکیل شده است. علاوه بر این هفت شرکت، پانزده موسسه و شرکت دیگر هم با این پروژه همکاری کرده‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، ایده این کانسپت خودرویی است که به شهرها و محله‌هایی برده می‌شود که فاصله زیادی با مراکز درمانی دارند.

 مردم با استفاده از برنامه‌ای در تلفن همراهشان از دکتر وقت می‌گیرند و به جای سفری طولانی، دکتر آنها را نزدیک خانه ویزیت می‌کند. در کانسپت یوفرست می‌توان تا ۸۵درصد آزمایش‌های پزشکی را انجام داد.

«جمهوری نرم‌افزار» می‌گوید با این روش مردم می‌توانند تا ۸۵درصد از آزمایش‌های متداول پزشکی را در یوفرست انجام دهند و این به خلوت‌شدن بیمارستان‌ها کمک بزرگی می‌کند. ایده این خودرو تنها به ارائه خدمات درمانی محدود نمی‌شود و می‌توان خدمات مختلفی را به مردم ارائه کرد. ائتلاف «جمهوری نرم‌افزار» می‌گوید در حال همکاری با شانزده کسب‌وکار دیگر است که برای عرضه خدمات به این شیوه تقریبا آماده هستند.

کانسپت یوفرست با استفاده از خودرویی الکتریکی ساخته شده که توسط شرکت فلکسیس (Flexis) طراحی شده است. فلکسیس شرکتی است که رنو با همکاری ولوو و شرکت حمل‌ونقل فرانسوی CMA CGM تاسیس کرده و قرار است اولین محصولاتش در سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه شوند.

برچسب ها: رنو
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار