کد خبر: ۶۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸

آیا تیگو 8 پرومکس ارزش خرید دارد؟

زمانی که در محفل افراد اصطلاحاً «ماشین‌باز» می‌نشینیم، معمولاً یکی از مباحث داغ صحبت در خصوص ارزش یک خودرو و مقایسه آن با بهاییست که از سوی سازنده یا واردکننده‌اش تعیین شده است. به بیانی دیگر افراد صاحب نظر به بررسی این موضوع می‌پردازند که آیا پولی که برای خرید یک خودرو می‌پردازیم اقتصادی و منصفانه است یا خودروی مد نظر گران می‌باشد!

به گزارش خودروکار، در همین رابطه با صحبت پیرامون تیگو 8 پرومکس، عده‌ای با استناد به آمار و ارقام، آن را خوش قیمت و پرفروشترین خودروی چینی در کلاس خود می‌دانند و عده‌ای دیگر با مقایسه آن با برخی خودروهای غربی، معتقدند این محصول فونیکس قادر با رقابت با هم‌نوعان اروپایی، آمریکایی و جنوب شرقی آسیایی خود (به طور مشخص ژاپنی و کره‌ای) نیست.

آیا تیگو 8 پرومکس ارزش خرید دارد؟

این در حالیست که برای مقایسه خودروهای مختلف و تخمین اینکه آیا بهای پرداختی برای خرید آن‌ها متناسب با ویژگی‌های فنی، ایمنی، رفاهی و کاربردهایشان است یا خیر، مستلزم توجه ویژه به کمیت‌های عددیست. جایی که با نگاهی گذرا به این اعداد و ارقام و لیست بلند بالای امکانات این خودروها می‌توان هریک را در بوته آزمایش گذاشت.

با توجه به این توضیحات، قصد داریم در ادامه این مطلب به این سوال پاسخ دهیم که آیا تیگو 8 پرومکس ارزش خرید دارد یا خیر؟ چنانچه به کسب اطلاعاتی مفید در این خصوص علاقمندید تا انتها با ما همراه باشید.

آشنایی با تیگو 8 پرومکس

قدرت موتور و پیشرانه

برای بسیاری از افراد اهل فن، ویژگی‌های فنی یک خودرو و اصطلاحاً سازوکاری که زیر کاپوت آن قرار گرفته است مهمترین پارامتریست که باید مورد بررسی قرار گیرد.

در همین رابطه حجم موتور تیگو 8 پرومکس 1998 سی‌سی توربوشارژ GDI می‌باشد. وجود 4 سیلندر خطی و گیربکسی 7 سرعته از نوع WDCT نیز سبب شده‌اند تا این اتومبیل دارای حداکثر قدرت 254 – 550 اسب بخار – دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 390 | 1750-4000 دور در دقیقه | نیوتن متر باشد.

وزن و ابعاد

همانطور که احتمالاً می‌دانید تیگو 8 پرومکس یک کراس اوور از برند فونیکس می‌باشد که در کنار تیگو 8 پرو و e+ یا نسخه پلاگین هیبریدی، خانواده این محصول پرطمطراق را تشکیل داده‌اند. در همین رابطه طول، عرض و ارتفاع این محصول به ترتیب برابر است با 4722*1860*1745 میلیمیتر. ابعادی که سبب شده است تا این پیکر 1712 کیلوگرمی فاصله محوری 2710 میلیمتری داشته باشد. شاید این ابعاد را بتوان اندازه‌ای مناسب برای یک شاسی بلند شهری دانست!

در ادامه لازم به ذکر است که سایز رینگ این محصول 18 اینچ (آلومینیومی) و سیستم انتقال نیروی آن نیز چهارچرخ متحرک یا AWD می‌باشد.

نمای کناری Tiggo 8 Pro max

سیستم‌های ایمنی و تعلیق

به طور خلاصه سیستم تعلیق جلوی تیگو 8 پرومکس مک فرسون و سیستم تعلیق عقب آن مولتی لینک است. این خودرو دارای اتوهولد و سیستم EPB بوده و سامانه کنترل پایداری آن Bosch ESP 9.3 می‌باشد. لازم به ذکر است که سیستم ترمز این خودرو از نوع خنک شونده و مجهز به ABS و EBD می‌باشد.

وجود کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای برای همه سرنشینان در کنار کیسه‌های هوای SRS و پرده‌ای از جمله عواملی هستند که سبب می‌شوند تا هنگام سوار شدن بر این خودرو به ویژه در جاده‌ها، احساس امنیت زیادی داشته باشیم.

در ادامه سیستم‌های امنیتی تیگو 8 پرومکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ABS یا Anti-lock Braking System: ترمز ضد قفل یک سامانه ایمنی برای ترمز در خودروهاست که مانع قفل شدن چرخ‌های اتوموبیل در هنگام ترمز گرفتن توسط راننده می‌شود.

EBD یا Electronic Brake-Force Distribution: سیستم تقسیم‌کننده الکترونیکی نیروی ترمز یک نرم‌افزار در حافظه ABS دارد که کمک می‌کند در شرایط جاده‌ای متفاوت، هر چرخ به تنهایی کنترل شده تا تغییر جهتی در خودرو صورت نپذیرد. نتیجه این اتفاق اصطکاک کمتر چرخ‌ها و حرکت خودرو در مسیر تعادل است.

BAS یا Brake Assistant System: از این سیستم برای نظارت بر طریقه و میزان فشار بر پدال ترمز استفاده می شود. در واقع برای اصلاح طریقه ترمز کردن و استفاده از حداکثر نیروی ترمز است.

BOS یا Brake Override System: اگر راننده تصادفاً یا بخاطر دست‌پاچگی هر دو پدال گاز و ترمز را بصورت همزمان فشار دهد این سیستم وارد مدار شده و با بستن دریچه‌ی گاز، مانع شتاب‌گیری خودرو می‌شود. البته در برخی موارد هم اشکال از راننده نیست و ممکن است بر اثر نقص فنی دریچه‌ی گاز باز بماند و باعث شتا‌ب‌گیری خودرو شود.

TCS یا Traction Control System: سامانه ترکشن کنترل یا همان کنترل کشش به کمک سنسورهایی که روی محور چرخ‌ها نصب می‌شود، می‌تواند هرزگردی تایرهای محرک را تشخیص دهد. سپس همراه با سیستم ترمز ABS و کامپیوتر خودرو، نیروی اعمال‌شده از سوی موتور را تعدیل می‌کند تا چرخ مورد نظر از حالت هرزگردی خارج شده و خودرو به حالت عادی برگردد.

EBA یا Emergency Brake Assist: این سیستم جبرانی برای مواقعی است که راننده در شرایط اضطرار به یکباره ترمز شدید می‌گیرد.

HHC یا Hill Hold Control: این سیستم برای کمک به حرکت در سربالایی تعبیه شده است. HHC برای کنترل نگهداشتن خودرو روی تپه سیستمی است که ماشین را حین حرکت به سمت بالا (مانند سطح شیبدار بزرگراه) ثابت نگه میدارد.

HDC یا Hill Descent Control: در مواقعی که کشش کمی وجود دارد، داشتن این سیستم برای افزایش ایمنی خودرو و سرنشینان ضروری است. زمان حرکت در مسیرهای سرپایینی، راننده باید مرتب ترمز کند تا سرعت خودرو افزایش نیابد و خودرو از کنترل خارج نشود.

تیگو 8 پرومکس

 تجهیزات جانبی

از هرچه بگذریم وجود آپشن‌ها و سیستم‌های کمک راننده یا ADAS برای بسیاری از متقاضیان ثبت نام تیگو 8 پرومکس از جمله جذابترین ویژگی‌های آن است. در همین رابطه باید بدانید با خودرویی سراسر سورپرایز طرف هستیم. تقریباً به هر گوشه از این ماشین که نگاه می‌کنیم ردی از یک رادار، سنسور، دوربین یا یک ویژگی جذاب می‌بینیم که سبب می‌شود تا سواری آن برای راننده و سرنشینانش لذت‌بخش باشد.

در همین رابطه تجهیزات جانبی این محصول را به زیرشاخه‌های ذیل تقسیم می‌کنیم:

سیستم‌های همیار راننده

تیگو 8 پرومکس دارای قابلیت تعویض دنده برقیست. همچنین وجود حالت‌های رانندگی اکو، اسپرت، گل و لای، برفی، آف-رود و نرمال سبب می‌شود تا مصرف سوخت، سرعت، شتاب و کنترل خودرو در شرایط مختلف بهینه شود. وجود سازوکارهایی نظیر سنسور باران، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم ضد مانع شیشه‌ها و غیره سبب می‌شوند تا بسیاری از دغدغه‌های ما حین رانندگی کاهش یافته و بتوانیم تمرکز بیشتری روی مسیر داشته باشیم.

اگر شما از آن دست افرادی هستید که ممکن است بدون بالا بردن شیشه‌ها، درب را قفل کرده و بروید، پاور ویندوز یا سامانه بالابر خودکار شیشه‌ها پس از خاموشی به کمک شما خواهد آمد.

همچنین این خودرو مجهز به سامانه‌های زیر می‌باشد:

  • LDW یا سیستم خروج از لاین
  • BSD رادار نقطه کور
  • LKA سیستم نگه داشتن خودرو در لاین
  • TJA سیستم کمک در شرایط تراکم ترافیک
  • ICA سیستم کمکی کروز یکپارچه
  • ACC کروز کنترل تطبیقی
  • FCW سیستم هشدار برخورد از جلو
  • AEB سیستم ترمز خودکار
  • RCTA سیستم هشدار ترافیک جانبی
  • DOW هشدار عدم برخورد با مانع هنگام باز شدن درب خودرو
  • TSR تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی
  • IHC سیستم کنترل هوشمند نور بالا
  • LCA هشدار پیش بینی برخورد در اثر تغییر لاین

مالتی مدیا

برای افرادی که به سیستم صوتی اتومبیل خود توجه ویژه‌ای دارند، وجود سیستم صوتی هوشمند تیگو 8 پرومکسی که به 8 بلندگوی سونی متصل است ایده‌آل به نظر می‌رسد. این سیستم بواسطه یک نمایشگر دوگانه 24.6 اینچی کنترل می‌شود؛ نمایشگری که نصف آن به کلاستر یا صفحه کیلومتر اختصاص یافته و نیمه دیگر برای کنترل مدیای صوتی و تصویری یا سرگرمی در اختیار شماست.

از آنجایی که اتصال اطلاعات دیجیتالی بواسطه پورت‌های USB یکی از دغدغه‌های سرنشینان یک خودرو بویژه در گردش‌های دسته‌جمعیست، طراحان تیگو 8 پرومکس علاوه بر 3 پورت مذکور در بخش جلویی اتاق، یک پورت را نیز به سرنشینان ردیف عقب اختصاص داده‌اند. حال که صحبت از گردش و سفر شد بد نیست به خروجی برق 12 ولتی آن نیز اشاره کنیم که در جای خود بسیار کارگشا خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه بخش مولتی مدیا می‌توان به دوربین 360 درجه HD، دوربین دنده عقب داینامیک، سنسور پارک جلو و عقب، قابلیت اتصال به تلفن همراه با بلوتوث، شارژر وایرلس موبایل و نورپردازی داخل کابین با 64 طیف رنگی اشاره کرد.

صندلی تیگو 8 پرومکس

صندلی‌ها

شاید عنوان شدن عبارت «صندلی‌ها» به عنوان یک سرفصل جداگانه اندکی عجیب به نظر برسد. اما صندلی‌های تیگو 8 پرومکس دارای آنچنان امکانات زیاد و به‌روزیست که عدم توجه به آن کم لطفی نسبت به طراحان و سازندگان این خودرو می‌باشد.

زمانی که به صندلی‌های این اتومبیل نگاه می‌کنیم در نگاه اول صندلی‌هایی راحت و پرابهت چرمی در رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی را می‌بینیم. صندلی راننده به صورت برقی در 6 جهت تنظیم می‌شوند. این در حالیست که دارای 4 جهت برای تنظیم گودی کمر می‌باشند. صندلی سمت شاگرد نیز از ردیف عقب قابل کنترل است. ویژگی «باس‌کی» سبب می‌شود تا این صندلی نیز در 4 جهت تغییر حالت دهد.

حافظه صندلی 3 حالته هم ویژگی جذاب دیگریست که موجب می‌شود تا در صورتی که چند نفر از این وسیله استفاده می‌کنند، زحمت چندانی برای تنظیم صندلی و آینه‌ها و همچنین خروج از خودرو نداشته باشند. ناگفته نماند صندلی‌های ردیف جلوی این وسیله دارای گرمکن و سردکن نیز می‌باشد.

سایر ویژگی‌ها

  • وجود سانروف و سقف پاناروما به همراه سایه‌بان برقی
  • چراغ‌های جلو، عقب و دیلایت LED
  • سنسور نور و چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب
  • چراغ مشایعت تا درب منزل
  • آینه وسط الکتروکرومیک
  • آینه‌های برقی دارای گرمکن، متصل به حافظه صندلی
  • ورود به خودرو بدون نیاز به کلید و دارای استارت دکمه‌ای
  • روشن کردن موتور با ریموت از راه دور
  • باز شدن درب صندوق با حسگر سوییچ
  • امکان کنترل هوای مطبوع ردیف دوم و سوم
  • کول باکس

آیا تیگو 8 پرومکس ارزش خرید دارد؟

پس از بررسی ویژگی‌های این خودرو حال نوبت به پاسخ این سوال مهم می‌رسد. آیا با قیمتی بیش از 2 میلیارد تومان (در خرداد 1403) آیا تیگو 8 پرومکس ارزش خرید دارد؟! پاسخ ما به این سوال مثبت است، همانطور که پاسخ مشتریان بالقوه این محصول به این سوال مثبت بوده است. زمانی که روند فروش خودروهای چینی در این محدوده قیمت را با تیگو 8 پرومکس مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که افرادی در جایگاه انتخاب، با خرید این محصول به سوال ما نیز پاسخ مثبت داده‌اند.

نحوه خرید تیگو 8 پرومکس

از آنجایی که تیگو 8 پرومکس و نسخه پلاگین هیبریدی آن از جمله محصولات پرطرفدار نمایندگی فونیکس هستند، برای خرید این محصول نیازمند ثبت نام و قرار گرفتن در لیست انتظار هستیم. بدین ترتیب علاقمندان به ابتیاع این محصول می‌توانند بواسطه حضور در نمایندگی 246 مدیران خودرو واقع در تقاطع خیابان‌های بهشتی و ولیعصر و همچنین شعبه دانشگاه شریف مدیران خودرو اقدام به ثبت نام خود کنند. ناگفته نماند این کار بواسطه ثبت نام در وبسایت نمایندگی حیدری 246 به آدرس heydari246.com نیز امکان پذیر است.

نمایندگی فونیکس

برای خرید شرایطی این محصول چقدر باید بپردازیم؟

پیش از ورود ثبت نام شما به مرحله نهایی، اطلاعات لازم در این خصوص به شما داده می‌شود. با این حال حداقل نصف مبلغ این خودرو از شما دریافت می‌شود. مابقی آن نیز حداکثر طی 60 ماه و به صورت قسطی اخذ می‌گردد. ناگفته نماند در این میان وجود حسابی با گردشی بالا و ارائه چک‌های ضمانت الزامیست که جزئیات آن توسط کارشناسان بخش فروش به شما داده می‌شود.

تست درایو تیگو 8 پرومکس

می‌دانیم تست درایو یا سنجش سواری یک خودرو به پروسه‌ای گفته می‌شود که در آن علاقمندان به خرید یک خودرو این فرصت را پیدا می‌کنند تا پشت فرمان اتومبیل مورد نظر خود بنشینند و علاوه بر آشنایی با فضای داخلی آن، ویژگی‌هایی نظیر نرمی فرمان، تیزی گاز، مانور در شرایط جوی مختلف و ... را بسنجند.

در همین رابطه نمایندگی حیدری مدیران خودرو علاوه بر این ماشین، با گردآوری سایر محصولات پرفروش این شرکت زمینه‌ای را فراهم کرده است که علاقمندان به خرید این اتومبیل‌ها پیش از پرداخت بهایی برای هریک یا قدم گذاشتن در مسیری پر شک و تردید، به شخصه خودروی مورد نظر خود را بیازمایند و با خیالی آسوده آن را خریداری نمایند.

با توجه به این توضیحات شما می‌توانید به منظور تست درایو تیگو 8 پرومکس به وبسایت نمایندگی 246 مدیران خودرو مراجعه کرده و پس از انتخاب محصول مورد نظر خود، برای تست اتومبیل مذکور آماده شوید.

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میلاد نوروزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
0
0
ضمن سلام و خسته نباشید خدمت شما
خیلی خوب توضیح دادید به ویژه اون قسمت مربوط به سیستم‌های ایمنی و تعلیق. با اینکه ماشین من این امکانات رو داره ولی معنی و کاربرد بعضیاشون را تازه اینجا فهمیدم. با تشکر از شما
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار