به گزارش
خودروکار - ابوالفضل قناعتی درباره قرارداد بزرگ شهرداری تهران با چین در حوزه حمل و نقل عمومی و تمرز شهردداری تهران برا واردات پرشمار اتوبوس و تاکسیهای برقی برای تهران اظهار کرد: به عنوان نماینده مردم در دوره چهارم فعالیت شورای شهر تهران، در تذکری خطاب به آقای قالیباف شهردار وقت تهران گفتم در آینده با بحرانی در حوزه حمل و نقل عمومی مواجه خواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه آن زمان حدود 6000 دستگاه اتوبوس در تهران بود که حدود 2500 دستگاه آن فرسوده شده بودند و ضرورت داشت برای رفع نیاز تهران اقدام شود چراکه تهران به حدود 9000 اتوبوس نیاز داشت، ادامه داد: در این راستا سفری هم به چین داشتیم و از چند کارخانه بزرگ چینی بازدید کردیم و مترصد این بودیم که در کنار توسعه خطوط 6 و 7 مترو، تعداد اتوبوسها را به یک تراز مطلوب برسانیم اما به دلیل اولویتبندی انجام شده، سمت و سوی بودجه حمل و نقل عمومی به توسعه مترو معطوف بود.
قناعتی تصریح کرد: در ادامه روند مذکور، متروی تهران را با پیشرفت قابل توجهی در خطوط 6 و 7 به شورای شهر دوره پنجم تحویل دادیم، مسئولان دوره پنجم مدیریت شهری نیز این موضوع را دنبال کرد اما فقط در حد حرف و سخن بود و تعداد اتوبوسهای فعال شهر تهران به کمتر از 2000 دستگاه رسید!
وی با اشاره به اینکه به هر ترتیب اوضاع اتوبوسرانی تهران به وضعیت بحرانی رسید و لازم بود که به صورت اورژانسی وضعیت حمل و نقل عمومی بهبود یابد، تصریح کرد: اکنون مسئولان دوره ششم مدیریت شهری با محوریت زاکانی؛ شهردار تهران در تلاش هستند مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی را برطرف کنند اما اگر بخواهند فقط به ظرفیت تولید داخل متکی باشند، امکانپذیر نیست زیرا زمان زیادی نیاز دارد و امکان تأمین این نیاز به صورت فوری وجود ندارد.
عضو اسبق شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش هزینه تاکسیهای اینترنتی، بضاعت مردم اجاره استفاده مکرر از ظرفیتهای تشریفاتی را نمیدهد بنابراین شهروندان بیشتر از ظرفیت مترو و اتوبوس استفاده میکنند؛ در این شرایط اقدامات مدیریت شهری تهران برای حل مشکلات این حوزه یک کار جهادی است و باید همه از دولت گرفته تا سایر قوا و همه جریانها، به دور از نگاه سیاسی به دنبال محقق کردن آن باشند.
وی متذکر شد: همه کسانی که دلسوز مردم هستند، از هر جریانی که میخواهند باشند، به خاطر رضای خدا و مردم در کنار شهردار قرار بگیرند تا معضلی که ممکن است در آینده بدتر شود، برطرف شود.
قناعتی افزود: درباره مفاد قرارداد و جزئیات آن نیز قطعا اگر لازم باشد اعضای شورای شهر و دیوان محاسات مطالبهگری خواهند کرد اما نکته حائز اهمیت این است که به جای به چالش کشیدن قرارداد چین، در کنار حرکت مدیریت شهری باشند؛ دوره گذشته مدیریت شهری که جز افتتاح چند ایستگاه مترو که کاری نکرد، اکنون که مدیریت شهری آستینها را بالا زده باید از دولت، سایر قوا و کسانی که میتوانند در این زمینه کاری کنند، بخواهیم کمک کنند تا کاری که برای مردم است به سرانجام برسد.
وی اظهار کرد: به عقیده بنده افرادی که در به سرانجام رسیدن این قرارداد سنگاندازی و مانعتراشی میکنند، روبهروی مردم استادهاند و با مردم دشمنی میکنند چراکه نتیجه این قرارداد به رفع نیاز مردم کمک میکند.
تسنیم