تاثیر جنگ قیمتی بر سودآوری بیوایدی
بیوایدی چین اثرات جنگ قیمت را با درآمدهای ضعیفتر سه ماه اول نشان میداد.

به گزارش
خودروکار - تولیدکننده خودروهای برقی چینی (۲۹ آوریل) ضعیفترین رشد سود سهماهه خود از سال ۲۰۲۲ را به ثبت رساند، درحالیکه رشد درآمد این شرکت به پایینترین سطح نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت. این اتفاق تحتتاثیر کاهش تقاضای خودروهای برقی و جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودرو جهان رخ داده است.
بیوایدی اعلام کرد که سود خالص سه ماه اول با ۱۰.۶درصد افزایش به ۴.۵۷میلیارد یوان (۶۳۱.۰۸میلیون دلار) رسید درحالیکه درآمد با رشد چهاردرصدی به ۱۲۴.۹۴میلیارد یوان رسید.
نتایج سهماهه حاکی از آن است که بیوایدی همچنان جلوتر از تسلاست. بزرگترین رقیب چینی تسلا در سه ماه اول امسال عنوان فروشنده برتر خودروهای برقی جهان را به این غول آمریکایی پس داد.
بیوایدی با داشتن مجموعهای از برندها در مقاطع قیمتی متفاوت، تلاشهای خود را برای ارتقای بازار و در عین حال دو برابر کردن تخفیفها افزایش داده است.
اما بیوایدی در نمایشگاه خودروی پکن از U۷ به عنوان سومین مدل فوقلوکس خود رونمایی کرد. بیوایدی با هدف جهش ۲۰درصدی فروش سالانه در سال ۲۰۲۴ نسبت به رکوردشکنی فروش در سال گذشته، تحت فشار شرکتهای الکتریکی محلی است که روی آینده تمامالکتریکی متمرکز شدهاند.