کد خبر: ۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳

تست و بررسی لامبورگینی اوراکان LP 610-4 اسپایدر + عکس

در هفته‌ی خودروی مونتری همه نوع خودروی جذاب و منحصربه‌فرد یافت می‌شود. فراری‌های تولید محدود، خودروهای کلاسیک گران‌قیمت و خودروی لوکس فوق انحصاری در اینجا همانند تاکسی‌های در حال تردد در نیویورک عادی و معمول هستند.
به گزارش خودروکار، واقعاً دیدن این همه خودرو از نزدیک حس خوبی دارد و خوشبختانه ما کمی آدرنالین را توانستیم در فرم لامبورگینی اوراکان LP 610 4 اسپایدر به خودمان تزریق کنیم.

2016-Lamborghini-Huracan-Spyder-front-three-quarter-in-motion-07-3

اوراکان ارزان‌ترین و دست‌یافتنی‌ترین خودروی تولیدی لامبورگینی است. به عنوان بخش بزرگی از استراتژی این برند برای افزایش فروش، اوراکان در مدل دیفرانسیل عقب 580-2 بهای آغازی حدود 200 هزار دلاری دارد. اوراکان اسپایدر حاضر در تست بهای 287225 دلاری داشته و از برخی تجهیزات مهم نظیر پکیج ناوبری 3200 دلاری، ترمزهای کربن سرامیکی، پکیج لیفتینگ 6900 دلاری و دوربین پشتی به همراه سیستم پارک با بهای 3900 دلاری سود می‌برد. این خودرو همچنین دارای سیستم اپل کارپلی است.


2016-Lamborghini-Huracan-LP-610-4-Spyder-Review-9

در دنیای خودروهای نامتعارف و مرموز که هر دکمه، جزئیات و یا تجهیزات غیرضروری باعث افزایش وزن و اختلال در تجربه‌ی حس ناب رانندگی می‌شود، این موارد تجملی هستند اما در خودرویی همچون شورولت اسپارک نیز می‌توان با سیستم ناوبری استاندارد گوشی هوشمند نیز به مقصد رسید. لامبورگینی احساس می‌کند که این تجهیزات ارزش قیمت‌های یاد شده را دارند.

2016-Lamborghini-Huracan-LP-610-4-Spyder-Review-11

و بله وجود داشتن این تجهیزات تحسین خریداران را برمی‌انگیزد. زمانی که اوراکان معرفی شد برای اولین بار این برند فروش 3 هزار دستگاهی را ثبت کرد. زمانی که شاسی‌بلند اوروس از راه برسد مطمئناً این رکورد حتی می‌تواند بهبود هم پیدا کند.

اما خریداران اوراکان اسپایدر نمی‌توانند به این راحتی تجربه‌ی یک لامبوی روباز را فراموش کنند. این هنوز هم یک معامله‌ی واقعی و هیولایی ناب است که با راندن آن سیر نمی‌شوید.
2016 Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder
استایل و طراحی خودرو گیرا و چشمگیر است و هنگامی که خودرو را برای تصویربرداری پارک نموده بودیم راننده‌ها دوباره سرشان را برگردانده و نگاهی عمیق‌تر به این خودرو می‌انداختند.

اوراکان با سقف بسته زیباست اما وقتی سقف را باز می‌کنید جالب‌توجه‌تر به نظر می‌رسد، درست مثل جت جنگنده‌ای که پوشش شفاف روی سر خلبان را جمع کرده است. سقف نرم خودرو در 17 ثانیه و با سمفونی صداهای مکانیکی ناپدید می‌شود. این نوع سقف کمک می‌کند که وزن خودرو پایین بماند.

2016-Lamborghini-Huracan-Spyder-front-three-quarter-12

زمانی که سقف خودرو باز است شاید نگران صدای باد باشید اما همه‌ی این زوایا و بدنه‌ی خاص خودرو کمک می‌کنند که باد به خوبی منحرف شود. پنجره‌ای کوچک در پشت صندلی‌ها می‌تواند با باز و بسته شدن همانند شیشه‌ی جلو عمل کرده و یا اجازه دهد که از صدای پیشرانه‌ی 10 سیلندر 5.2 لیتری بیشتر لذت ببرید.

2016 Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder
به ما اعتماد کنید! هر زمانی که بتوانید صدای پیشرانه را می‌خواهید که بشنوید. این صدا فوق‌العاده بوده و با هر فشار روی پدال گاز می‌توانید غرش‌های زیبای آن را بشنوید. پیشرانه نیز عالی بوده و همان‌طور که از نام خودرو پیداست قدرت 610 اسب بخاری را تولید می‌کند. انتقال و تحویل قدرت نرم و آنی است.

توانایی خارج کردن چنین قدرتی از پیشرانه واقعاً احساس‌برانگیز است و عدد 100 اسب بخار به ازای هر لیتر حجم پیشرانه یک سنگ محک محسوب می‌شود. آیا قدرت اضافی لازم است؟ ما نمی‌دانیم که با قدرت زیادی چکار کنیم مگر اینکه یک پیست بزرگ مختص خودمان داشته باشیم. اوراکان اسپایدر در مدت 3.4 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز 323 کیلومتر در ساعت است.
2016 Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder
این پیشرانه هم‌اکنون به سیستم‌های غیرفعال کردن سیلندرها و استارت/استاپ به منظور کاهش آلاینده‌ها مجهز است. اما البته اگر شخصیت خاصی داشته باشید اکثراً می‌خواهید که با شتاب گیری‌های سریع صدای زیبای پیشرانه را بشنوید.

2016-Lamborghini-Huracan-Spyder-rear-three-quarters-in-motion

تعویض دنده‌ها نیز می‌تواند تحسین شما را در پی داشته باشد. گیربکس دوکلاچه ی اوراکان بسیار سریع بوده و خودرو را ناراحت نمی‌کند. در سرعت‌های پایین گیربکس نرم و دقیقاً در همان مسیری است که شما می‌خواهید. گیربکس دقیقاً همانند نرم‌افزارهای اپل کار می‌کند.

2016-Lamborghini-Huracan-Spyder-side-in-motion-1

پیشرانه و گیربکس با سیستم چهارچرخ محرک همراه هستند. این سیستم می‌تواند همه‌ی نیرو را به چرخ‌های عقب و یا 50 درصد را در مواقع نیاز به چرخ‌های جلو بفرستد. در خودروی پیشرانه وسطی همچون اوراکان بالانس و توازن فاکتوری کلیدی است و تنها چند بار معدود ما احساس عدم اعتمادبه‌نفس در چسبندگی این خودرو را داشتیم.

با سبکی جلوی خودرو، کم فرمانی یک نگرانی بسیار کوچک است اگرچه که سیستم چهارچرخ محرک بهترین چسبندگی را ایجاد می‌کند. سه حالت مختلف رانندگی وجود دارد که عبارت‌اند از Strada (خیابان)، اسپورت و کورسا (پیست). این حالت‌ها صدای اگزوز، پاسخ پیشرانه، گیربکس، سیستم چهارچرخ محرک و کنترل کشش را تنظیم می‌کنند.

2016-Lamborghini-Huracan-Spyder-push-start-switch

وزن خشک خودرو 1542 کیلوگرم بوده و به‌صورت 43/57 در جلو/عقب توزیع شده است. با توجه به اینکه پیشرانه در کجا نشسته این توزیع وزن قابل‌توجه است. ساختار احاطه‌کننده‌ی راننده و سرنشین از آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده درحالی‌که کلیت بدنه از آلومینیوم است. علیرغم استفاده از این مواد سبک‌وزن، اوراکان اسپایدر 40 درصد مستحکم‌تر از گالاردو اسپایدر است.

سفتی خودرو احساس‌برانگیز بوده و سیستم تعلیق آلومینیومی دوبل جناغی در هر چهارچرخ یافت شده و البته قابل تنظیم نیستند. ما گله‌ای در رابطه با سیستم فرمان خودرو نداریم اما سیستم فرمان دینامیک سفارشی را توصیه می‌کنیم که می‌تواند نسبت فرمان را تغییر داده و البته دربردارنده‌ی دامپرهای مگنتیک است.

2016-Lamborghini-Huracan-Spyder-rear-end-3

آئرودینامیک نیز در اوراکان اسپایدر نقش چشمگیری داشته و دیفیوزر و اسپویلر موجود کمک می‌کنند تا خودرو بیشتر و راحت‌تر هوا را شکافته و حداقل مقاومت را در برابر آن داشته باشند و از طرفی حداکثر نیروی داون فورس نیز تأمین گردد. نیروی رو به پایین تولیدی اوراکان اسپایدر 50 درصد بیشتر از گالاردو اسپایدر است.

2016 Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder
کابین خودرو جایی است که تجربه‌ی لامبورگینی کمی لنگ می‌زند. کابین هنوز هم خوب است اما حس پختگی و جذابیت کلیت خودرو را ندارد. صفحه‌نمایش با تکنولوژی بالا در دید راننده بوده و به وضوح از نمونه‌ی موجود در آئودی R8 الهام گرفته شده است.
صندلی‌ها به‌طور کامل بدن را در بر‌نمی‌گیرند و اگر در خودرویی با صندلی‌های ریکارو سوار شده باشید، صندلی‌های اوراکان را کمتحمایت‌کننده می‌یابید.

جدای از این موارد، کابین پر از جزئیات خوب است. برای روشن کردن خودرو باید درپوش کوچکی را کنار زده و خودرو را روشن کنید. برای حرکت خودرو باید پدال راست را فشار دهید. این چیزهای کوچک هستند که خودرو را جذاب‌تر و درگیر کننده تر می‌سازند.
ما همچنین تِم دو رنگ مشکی/قرمز کابین را دوست داریم.

2016-Lamborghini-Huracan-LP-610-4-Spyder-Review-8

اگرچه خیل عظیمی از خودروهای جذاب و منحصربه‌فرد در هفته خودروی مونتری وجود داشتند اما اوراکان اسپایدر به ما کمک کرد تا به دنیای واقعی بازگردیم. خودروهایی نظیر این، حتی با قیمت‌های دست‌یافتنی هنوز هم کار هنری فوق‌العاده‌ای هستند.

2016-Lamborghini-Huracan-Spyder-front-three-quarter-in-motion-27

نقاط قوت: پیشرانه فوق‌العاده، طراحی چشم‌نواز، گیربکس خوب
نقاط ضعف: شباهت کابین به آئودی R8، سفتی صندلی‌ها

مشخصات لامبورگینی LP 610-4 اسپایدر

پیشرانه: 10 سیلندر 5.2 لیتری
قدرت/گشتاور: 610 اسب بخار/560 نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته ی دوکلاچه
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 3.4 ثانیه
قیمت مدل تست شده: 287225 دلار




منبع: پدال


انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار