اوراکان ارزانترین و دستیافتنیترین خودروی تولیدی لامبورگینی است. به عنوان بخش بزرگی از استراتژی این برند برای افزایش فروش، اوراکان در مدل دیفرانسیل عقب 580-2 بهای آغازی حدود 200 هزار دلاری دارد. اوراکان اسپایدر حاضر در تست بهای 287225 دلاری داشته و از برخی تجهیزات مهم نظیر پکیج ناوبری 3200 دلاری، ترمزهای کربن سرامیکی، پکیج لیفتینگ 6900 دلاری و دوربین پشتی به همراه سیستم پارک با بهای 3900 دلاری سود میبرد. این خودرو همچنین دارای سیستم اپل کارپلی است.
در دنیای خودروهای نامتعارف و مرموز که هر دکمه، جزئیات و یا تجهیزات غیرضروری باعث افزایش وزن و اختلال در تجربهی حس ناب رانندگی میشود، این موارد تجملی هستند اما در خودرویی همچون شورولت اسپارک نیز میتوان با سیستم ناوبری استاندارد گوشی هوشمند نیز به مقصد رسید. لامبورگینی احساس میکند که این تجهیزات ارزش قیمتهای یاد شده را دارند.
و بله وجود داشتن این تجهیزات تحسین خریداران را برمیانگیزد. زمانی که اوراکان معرفی شد برای اولین بار این برند فروش 3 هزار دستگاهی را ثبت کرد. زمانی که شاسیبلند اوروس از راه برسد مطمئناً این رکورد حتی میتواند بهبود هم پیدا کند.
زمانی که سقف خودرو باز است شاید نگران صدای باد باشید اما همهی این زوایا و بدنهی خاص خودرو کمک میکنند که باد به خوبی منحرف شود. پنجرهای کوچک در پشت صندلیها میتواند با باز و بسته شدن همانند شیشهی جلو عمل کرده و یا اجازه دهد که از صدای پیشرانهی 10 سیلندر 5.2 لیتری بیشتر لذت ببرید.
به ما اعتماد کنید! هر زمانی که بتوانید صدای پیشرانه را میخواهید که بشنوید. این صدا فوقالعاده بوده و با هر فشار روی پدال گاز میتوانید غرشهای زیبای آن را بشنوید. پیشرانه نیز عالی بوده و همانطور که از نام خودرو پیداست قدرت 610 اسب بخاری را تولید میکند. انتقال و تحویل قدرت نرم و آنی است.تعویض دندهها نیز میتواند تحسین شما را در پی داشته باشد. گیربکس دوکلاچه ی اوراکان بسیار سریع بوده و خودرو را ناراحت نمیکند. در سرعتهای پایین گیربکس نرم و دقیقاً در همان مسیری است که شما میخواهید. گیربکس دقیقاً همانند نرمافزارهای اپل کار میکند.
پیشرانه و گیربکس با سیستم چهارچرخ محرک همراه هستند. این سیستم میتواند
همهی نیرو را به چرخهای عقب و یا 50 درصد را در مواقع نیاز به چرخهای
جلو بفرستد. در خودروی پیشرانه وسطی همچون اوراکان بالانس و توازن فاکتوری
کلیدی است و تنها چند بار معدود ما احساس عدم اعتمادبهنفس در چسبندگی این
خودرو را داشتیم.
با سبکی جلوی خودرو، کم فرمانی یک نگرانی بسیار کوچک است اگرچه که سیستم چهارچرخ محرک بهترین چسبندگی را ایجاد میکند. سه حالت مختلف رانندگی وجود دارد که عبارتاند از Strada (خیابان)، اسپورت و کورسا (پیست). این حالتها صدای اگزوز، پاسخ پیشرانه، گیربکس، سیستم چهارچرخ محرک و کنترل کشش را تنظیم میکنند.
وزن خشک خودرو 1542 کیلوگرم بوده و بهصورت 43/57 در جلو/عقب توزیع شده است. با توجه به اینکه پیشرانه در کجا نشسته این توزیع وزن قابلتوجه است. ساختار احاطهکنندهی راننده و سرنشین از آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده درحالیکه کلیت بدنه از آلومینیوم است. علیرغم استفاده از این مواد سبکوزن، اوراکان اسپایدر 40 درصد مستحکمتر از گالاردو اسپایدر است.
آئرودینامیک نیز در اوراکان اسپایدر نقش چشمگیری داشته و دیفیوزر و اسپویلر موجود کمک میکنند تا خودرو بیشتر و راحتتر هوا را شکافته و حداقل مقاومت را در برابر آن داشته باشند و از طرفی حداکثر نیروی داون فورس نیز تأمین گردد. نیروی رو به پایین تولیدی اوراکان اسپایدر 50 درصد بیشتر از گالاردو اسپایدر است.
جدای از این موارد، کابین پر از جزئیات خوب است. برای روشن کردن خودرو باید
درپوش کوچکی را کنار زده و خودرو را روشن کنید. برای حرکت خودرو باید پدال
راست را فشار دهید. این چیزهای کوچک هستند که خودرو را جذابتر و درگیر
کننده تر میسازند.
ما همچنین تِم دو رنگ مشکی/قرمز کابین را دوست داریم.
اگرچه خیل عظیمی از خودروهای جذاب و منحصربهفرد در هفته خودروی مونتری وجود داشتند اما اوراکان اسپایدر به ما کمک کرد تا به دنیای واقعی بازگردیم. خودروهایی نظیر این، حتی با قیمتهای دستیافتنی هنوز هم کار هنری فوقالعادهای هستند.
نقاط قوت: پیشرانه فوقالعاده، طراحی چشمنواز، گیربکس خوب
نقاط ضعف: شباهت کابین به آئودی R8، سفتی صندلیها
پیشرانه: 10 سیلندر 5.2 لیتری
قدرت/گشتاور: 610 اسب بخار/560 نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته ی دوکلاچه
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 3.4 ثانیه
قیمت مدل تست شده: 287225 دلار
منبع: پدال
انتهای پیام/