به گزارش خبرنگار خودروکار، روز گذشته اصطلاحا باانتخاب اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل سایپا تغییر کرد و تیموری که از چند روز قبل شایعه رفتنش قوت گرفته بود جای خود را به توسلی مهر داد، انتصابی که بر خلاف انتصاب های معمول اینروزهای صنعت خودرو بسیار امید بخش بود.
اما نکته قابل تامل ماجرای این چند روز نارنجی پوشان در جاده مخصوص رفتن علیزاده بعد از گذشت تنها شش ماه از زامیاد بود و البته قابل تامل تر انتخابی که برای جایگزینی او انجام گرفت.
درست در روزهایی که شایعه رفتن تیموری قدرت گرفته بود و تقریبا همه چیز نهایی شده بود، مدیرعامل وقت سایپا دست به یک انتصاب عجیب زد و مهدی صادقی کاشان را بدون حتی یک روز سابقه مدیرعاملی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت زامیاد که جزو معدود شرکتهای سود ده گروه خودروسازی سایپا و البته بزرگترین تجاری ساز کشور است منصوب کرد.
این مهم در حالی اتفاق افتاد که این شرکت بسیار مهم و استراتژیک گروه خودروسازی سایپا، در یک سال گذشته 3 مدیرعامل به خود دیده واین انتصاب می تواند دو سوال اساسی را در ذهن تداعی کند.
اول اینکه آیا تیموری در آن شرایط که رفتنش قطعی شده بود به سفارش مقام بالادستی دست به چنین انتصاب و به اصطلاح صندلی فروشی زد تا کور سویی برای ماندن در راس مدیریت نارنجی پوشان داشته باشد و یا با علم بر اینکه رفتنی است این انتصاب را انجام داد که مدیرعامل بعدی سایپا را در یک عمل انجام شده قرار دهد؟
حالا صادقی کاشان که تا چند ماه پیش معاون زنجیره تأمین شرکت سایپا سیتروئن و قبل تر از آن مدیر سالنهای مونتاژ و روتوش شرکت سایپا سیتروئن بود به یکباره به عنوان مدیرعامل شرکت بزرگ منصوب شده که یک شرکت بورسی است و جزو بزرگترین خودروسازی های گروه سایپا محسوب می شود.
انتهای پیام/