کد خبر: ۵۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
شعبه استان هرمزگان بیمه ملت افتتاح شد؛

یزدان‌دوست مطرح کرد: ضرورت ایجاد توازن در حفظ منافع بیمه‌گزار، بیمه‌گر و سهامداران

بیمه ملت در مسیر رشد و توسعه خدمت‌رسانی به مردم با هدف گسترش شبکه فروش و کسب سهم بیشتر از بازار بیمه کشور، شعبه جدیدش در استان هرمزگان را افتتاح کرد.
به گزارش خودروکار، آیین افتتاح شعبه این شرکت در استان هرمزگان با حضور علیرضا یزدان‎دوست مدیرعامل، داود قاسم‌پور دیزجی رئیس هیئت مدیره، محمدتقی چراغی نایب رئیس هیئت مدیره، جمعی از مدیران استان هرمزگان و همچنین معاونان، مدیران و نمایندگان بیمه ملت برگزار شد.

مدیرعامل شرکت بیمه ملت با اشاره به ضرورت فعالیت شعب شرکت‌‎های بیمه در سطح استان‎ها گفت: بدون شک تسریع و تسهیل امور بیمه‎گزاران از مهم‎ترین جنبه فعالیت شعب استانی شرکت‎های بیمه محسوب می‎شود و یقینا شرکت بیمه ملت نیز همانند سایر شرکت‎های بیمه در این زمینه به دنبال تقویت شعب خود در حوزه‎های سخت‎افزاری، نرم‎افزاری و نیروی انسانی است.

علیرضا یزدان‌دوست تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر این تصور وجود دارد که شرکت‎های بیمه خسارت‎های ایجاد شده را به سختی پرداخت می‎کنند و در این زمینه مقاومت‎هایی وجود دارد اما در واقعیت اینگونه نیست و همه فعالان این صنعت در تلاش‎اند تا بیشترین انتفاع را به بیمه‎گزاران برسانند.

وی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن ماده۵۰ قانون بیمه شخص‎ثالث عنوان کرد: امیدواریم این قانون با جدیت بیشتری پیگیری شود تا حق و حقوق شرکت‎های بیمه تضییع نشود زیرا ما هم سهامداران خود را داریم و باید به آنها پاسخگو باشیم؛ عمده سهامداران بیمه ملت بازنشستگان گرانقدر کشوری هستند و به همین دلیل ما در مجموعه بیمه ملت در تلاشیم تا کمترین حقوقی هم از بیمه‎گزاران و بیمه‌گرها و هم از سهامداران که عمده آنها از بازنشستگان زحمت‌کش هستند ضایع نشود و باید توازن را بین مسئولیت‌هایی که در جامعه بر عهده داریم و بین مسئولیت‌هایی که سهامداران بر دوش ما گذاشتند برقرار کنیم.

مدیرعامل شرکت بیمه ملت اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال این هستیم تا صنعت بیمه را در فضای اقتصادی و اجتماعی کشور بهتر و بیشتر جا بیندازیم و همواره در کنار آحاد مردم باشیم تا بتوانیم باری را از روی دوش آنها برداریم.

وی خطاب به کارکنان و شبکه فروش بیمه ملت در استان هرمزگان گفت: باید در این روزها تلاش کنیم تا با افزایش هم‎افزایی درون مجموعه، در راستای ارتقاء فرهنگ بیمه در سطح استان و سپس کشور قدم‎هایی موثر برداریم. در کنار رقابت و شرایط حرفه‎ای به طور حتم افزایش شعب باعث ارتقای این فرهنگ در کشور می‎شود.

یزدان‌دوست در بخش دیگری از سخنانش در تشریح عملکرد سه ماهه این شرکت با اشاره به رشد فروش این شرکت در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: بیمه ملت در بهار ۱۴۰۲ با ثبت یک رکورد، حق بیمه تولیدی خود را به بیش از ۷۷۰ میلیارد تومان رساند که این رقم نسبت به سال گذشته، ۸۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: آمار فروش ما در خرداد ماه امسال، جهش قابل ملاحظه‌ای داشت و نسبت به خرداد ماه سال ۱۴۰۱، رشد ۲۱۵ درصدی را تجربه کرده که یک رشد کم‌نظیر در تاریخ فعالیت‌های شرکت است.

بر اساس اعلام یزدان‌دوست، بیمه ملت در حالی فروش خود را به میزان ۸۱ درصد در سه ماه ابتدای سال افزایش داده است که نسبت خسارت این شرکت در مقایسه با سال گذشته، کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل بیمه ملت، تصریح کرد: نسبت خسارت شرکت در بهار ۱۴۰۲ با وجود رشد فروش، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴ درصد کاهش پیدا کرده که نشان می‌دهد بیمه ملت در مدیریت ریسک، موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بیمه ملت، گفت: در مجمع شرکت که به‌زودی برگزار خواهد شد، سهامداران شاهد عملکرد موفق شرکت خواهند بود.

یزدان‌دوست خاطر نشان کرد: در سال گذشته توانستیم با تلاش و کوشش اعضای شبکه فروش و همکاران و حمایت‌های سهامداران و اعضای هیئت مدیره شرکت و سایر عزیزانی که ما را در امر ارزیابی خسارت و خدمت‌رسانی یاری نمودند با ثبت یک عملکرد موفق، به سودی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان دست پیدا کنیم که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۰، بیش از ۴ برابر شده است که لازم می‌دانم از تک تک این عزیزان قدردانی نمایم.

مدیرعامل بیمه ملت افزود: امیدواریم با تکرار موفقیت سال گذشته و بهبود هرچه بیشتر شاخص‌های بیمه‌گری، در سال ۱۴۰۲ بار دیگر در میان برترین‌های صنعت بیمه قرار بگیریم.

وی در پایان سخنانش افتتاح یک شعبه استانی دیگر بیمه ملت را ظرف دو هفته آتی نوید داد.

امیرحسین قربانی معاون توسعه بازار بیمه ملت با بیان اینکه سیاست و استراتژی‌های حال حاضر شرکت بر بستر ارزیابی و مدیریت صحیح ریسک است، تاکید کرد: استراتژی اصلی ما بر این است که ملاک فروش بیمه‌نامه نباید به هرقیمتی باشد بلکه ملاک انتخاب بیمه‌گزاران، ارائه خدمات شایسته در کنار قیمت عادلانه و مناسب است و بر این اساس ملاک عمل ما نیز تعیین قیمت واقعی در کنار ارائه خدمات مناسب و با کیفیت است تا ضمن مدیریت ریسک صحیح، امانتدار بازنشستگان کشوری به عنوان سهامداران شرکت باشیم.

وی افزود: از سوی دیگر ملاک ما برای ارزیابی و انتخاب نماینده برتر نیز صرفا تولید حق بیمه نبوده و ضریب ریسک ملاک اصلی ارزیابی است تا با مدیریت صحیح فروش، بتوانیم انتخاب اول بیمه‌گزاران باشیم.

حجت الاسلام علی‎اکبر میرزایی، مشاور استاندار هرمزگان در امور فرهنگی نیز در خصوص ماهیت بیمه در قرآن و عرفان اسلامی سخن گفت و با تاکید بر اینکه هرگاه از صنعت بیمه صحبت به میان می‎آوریم در اصل از افرادی سخن می‎گوییم که ایثارگر هستند، افزود: صنعت بیمه همیشه همراه با مردم است و این صنعت نزدیک‎ترین و مهم‎ترین جریان نزدیک به شهروندان محسوب می‎شود. خدمات ارائه شده در این حوزه قابل تقدیر است و ماهیت بیمه بر اساس آموزه‎های دینی ما نیز بسیار مهم است.

محمدعلی عبدالعلی نژاد، معاون دادستان بندرعباس نیز بحث خدمت رسانی مطلوب به شهروندان و جلب رضایت جامعه را یکی از دغدغه‎های مهم برشمرد و گفت: یکی از طرح‎های ارائه شده در این خصوص طرح ارجاع مستقیم پرونده‌های تصادفات جرحی به بیمه‌ها است که این طرح برای اولین بار در خرداد ماه سال گذشته در کشور عملیاتی شد.

وی با اشاره به اینکه تصادفات منجر به جرح عمدتا برای اشخاصی اتفاق می‎افتد که قشر نسبتا ضعیف و آسیب‎پذیر جامعه محسوب می‎شوند، تصریح کرد: طرح ارجاع مستقیم پرونده‌های تصادفات جرحی به بیمه‌ها بر اساس ظرفیت‎های موجود در قانون بیمه اجباری شخص ثالث و قانون کاهش مجازات حبس تعزیری تهیه شده و جلسات متعددی نیز در این خصوص با شرکت‎های بیمه، پزشکی قانونی و سایر ارگان‎های مرتبط برگزار شد و تلاش‎شده است تا خسارت‎های مالی افراد کمتر شده و پرداخت‎های احتمالی نیز با سرعت بیشتری انجام شود.

جواد گلستانی، رئیس شورای هماهنگی بیمه‎های استان هرمزگان نیز با اشاره به اینکه این استان به دلیل موقعیت اقتصادی خاص خود دارای شرایط بسیار خوب برای فروش بیمه زندگی است، اما هنوز فرهنگ خرید بیمه به طور شایسته در منطقه جا نیفتاده است، تصریح کرد: در این راستا باید بتوانیم از ظرفیت رسانه‎های بومی نهایت استفاده را ببریم که مدیران ارشد مجموعه می‎توانند با راهنمایی و ارائه راهکارهای موثر ما را در این زمینه یاری کنند.

شایان ذکر است شعبه استان هرمزگان، پانزدهمین شعبه بیمه ملت در کشور است؛ بیمه ملت پیش از این در استان‌های تهران، مشهد، شیراز، یزد، رشت، اهواز، اصفهان، ساری، کرمانشاه، تبریز، کرمان و البرز دارای شعبه بوده است.

در انتهای این مراسم از ۴ نماینده برتر بیمه ملت در استان هرمزگان؛ اعظم پورابراهیمی و صابر امینی‌پور به دلیل عملکرد سال ۱۴۰۲ با لحاظ سنوات قبل، عصمت غریب‌زاده به خاطر عملکرد ممتاز در جذب پرتفوی و فاطمه شهبازی به خاطر کسب رتبه برتر در فروش بیمه‌های زندگی قدردانی شد.

همچنین حکم راحله حفاری‌فرد به عنوان سرپرست شعبه بندرعباس از سوی علیرضا یزدان‌دوست مدیرعامل بیمه ملت، به وی اهدا شد.


برای مشاهده ویدئو اینجا کلیک کنید.




انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار