به گزارش
خودروکار -وی به جزییات عرضه خودرو در بورس اشاره کرد و گفت: مسئله اصلی بحث خودرو این بود که طی ۲ سال گذشته قیمت کارخانه خودرو اصلاح نشده بود.
عشقی ادامه داد: همه نسبت به این موضوع واقف هستیم که به خودی خود جای خودرو در بورس نیست.
رییس سازمان بورس تاکید کرد: توجه به این نکته ضروری است که نحوه قرعهکشی در کشور، نتیجهای جز ازبینرفتن صنعت خودروسازی و متضرر شدن مصرفکنندگان نداشت و دود آن هم به چشم مصرفکننده میرفت.
عشقی اظهار داشت: خودروساز نباید خودرو را با قیمت ۲ سال گذشته به فروش برساند؛ چراکه این مساله به طور حتم محکوم به شکست خواهند بود.
وی اعلام کرد: با توجه به وجود چنین مشکلاتی و نیز به منظور خروج خودروسازان از وضعیت زیان پیشنهاد عرضه خودرو در بورس کالا را ارایه کردیم، در صورت اصلاح قیمت خودرو هیچ مخالفتی با روشهای جدید عرضه نخواهیم داشت.
عشقی با بیان اینکه ما نمیتوانیم عرضهکننده را مجبور به استفاده از روشی خاص کنیم، گفت: شرکتها ملزم به رعایت حقوق سهامداران هستند و نباید خودرو را با زیان به فروش برسانند، این موضوع مهمترین چالش ما با خودروسازان بوده؛ اما سال آینده تعهدات مدیران عامل را پیگیری خواهیم کرد.
رییس سازمان بورس با تاکید بر اینکه عرضه خودرو در بورس کالا منتفی نشده است، گفت: سیاست کلی ما اجبار خودروسازان برای عرضه محصولات در بورس نیست؛ بلکه سیاست ما عدم زیان خودروسازان و رعایت صلاح سهامداران است.
وی ادامه داد: سازمان بورس نمیتواند خودروسازان را مجبور به عرضه محصولات خود در بورس کالا کند؛ اما اگر در این خصوص تعهداتی را داده باشند و به آن عمل کنند، به طور حتم برخوردی با هیئت مدیره آن شرکت صورت میگیرد.
عشقی اعلام کرد: سیاست کلی سازمان بورس در خصوص عرضه خودرو، عرضه محصولات خودروسازان با قیمت منطقی و فروش آن با سود منطقی است.
به گفته رییس سازمان بورس، اعضای هیئت مدیره ایران خودرو به سازمان بورس دعوت شدهاند تا نسبت به برخی موارد پاسخگو باشند؛ اما تاکنون در این زمینه هیچ رایی صادر نشده است.