حتی اگر به دفترچه راهنمای خودروی صفرکیلومتر خود هم مراجعه کنید، حتما
پیشنهاد شرکت مورد نظر را برای رعایت این موارد جهت آببندی بدون مشکل
خودرو مشاهده خواهید کرد. اما با این حال بارها اتفاق افتاده که نظر
خیلیها را که کاملا متضاد این موضوع است، شنیده باشیم.
به اعتقاد این گروه، باید از ابتدا فشار بالایی را به موتور خودرو وارد کرد تا بعدها خودرو به اصطلاح تنبل نشود! یعنی شتاب و کشش بالای خودرو در آینده را در گرو شرایط آببندی پرفشار میدانند. اما باید گفت این طرز فکر برای خودروهای سطح متوسط و معمولی کاملا اشتباه است.
جالب اینجاست که حتی اگر به دفترچه راهنمای خودروهایی با عملکرد سطح
بالا مثل نیسان GT-R و شورولت کوروت هم مراجعه کنید، به موضوع آببندی بدون
فشار تا ۱۰۰۰ کیلومتر اول اشاره شده است. البته در این میان گاهی استثنا
هم وجود دارد. مثلا کمپانی هوندا درباره خودروی سوپر اسپرت آکورا NSX
بهطور کامل توضیح داده که مراحل آببندی این خودرو قبل از تحویل شدن به
مشتری و طبق یک قاعده و اصول تخصصی، در خط تولید انجام گرفته و خریداران
دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشند.
بنابراین حتما به این موضوع توجه داشته باشد که آببندی خودروی صفر کیلومتر الزامی است و برای ۱۰۰۰ کیلومتر اول به هیچ عنوان به دنبال خودنمایی با سرعت و شتاب بالا نباشید. فقط زمانیکه خودروساز بهطور رسمی اعلام کرد که نیازی برای آببندی موتور خودرو نیست، میتوان به آن فکر نکرد.
شما از ما بپرسید!
*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا "خودروکار" به آن ها پاسخ دهد.
انتهای پیام/