او با بیان اینکه ساختارهای فعلی صنعت قطعهسازی در دهه ۷۰ ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: بنابراین در حال حاضر این ساختار فرسوده و قدیمی شده و نیاز به بازسازی براساس فنآوری روز دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: قطعهسازان داخلی همکار با خودروسازان در سال جدید باید با مشارکت با قطعهسازان بزرگ بینالمللی نسبت به انتقال تکنولوژی و بهروزرسانی خطوط تولید خود اقدام کنند.
او افزود: متاسفانه در حال حاضر بخشی از صنعت قطعهسازی داخلی فرسوده و قدیمی بوده و مطمئنا با این خطوط تولید نمیتوان قطعات با کیفیت برای تولید خودروهای جدید در کشور، تولید کرد.
کاکایی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون چند قرارداد مهم در صنعت خودرو با خودروسازان بینالمللی منعقد شده است، تصریح کرد: براساس این قراردادها خودروهای جدید باید در ایران داخلیسازی شوند که پیامد این کار نیز افزایش و توسعه اشتغال در صنعت خودرو و قطعهسازی داخلی خواهد بود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/