کد خبر: ۵۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
رییس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد؛

کاهش قیمت‌گذاری در خودروهای پرتیراژ تا پایان سال

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: باید تا انتهای سال به سمتی برویم که به تدریج کاهش قیمت گذاری در مورد قیمت خودروهای پرتیراژ صورت پذیرد.
به گزارش خودروکار ، «حسین قربان زاده» به نکات مطرح شده در سه نشستی که با حضور فعالان بخش خصوصی صنعت و اساتید دانشگاه برگزار شد اشاره کرد و افزود: حوزه نخست، مربوط به نحوه مداخله دولت بود که به نحوه ورود و ظهور دولت در جایگاه تنظیم گری اشاره شده است، حوزه دوم مبحث اهلیت‌سنجی و صلاحیت خریداران بود و حوزه سوم بحث باز شدن قفل سهامداری این خودروسازان بود.

وی ادامه داد: با توجه به سهام چرخشی و تودلی که هر ۲ شرکت دارند و در راستای افزایش کارایی و بهره‌وری و کاهش مداخله دولت لازم است تا واگذاری به طور حتم انجام شود.

قربان زاده گفت: همچنین در خصوص قیمت‌گذاری این ۲ خودروساز باید به طور حتم تا انتهای سال به سمتی برویم که شاهد شیب نزولی باشیم و به تدریج کاهش قیمت گذاری در مورد قیمت خودروهای پرتیراژ صورت پذیرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: اکنون زیان انباشته خودروسازان بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است که در نتیجه این اقدامات عملاً خودروسازان از زیان خارج می‌شوند و به سمتی خواهیم رفت که جذابیت برای سهام ایجاد شود.

وی بیان کرد: البته سهم دولت در ایران خودرو پنج درصد و در سایپا ۱۷ درصد است که ملاک نیست بلکه باید نگاه جامع‌تری به این داشت، همچنین زیرمجموعه‌های کل این ۲ شرکت به نحوی واگذار شود که هم نقدینگی داخل شرکت بیاید و همین شرکت‌ها به بهره‌وری و کارایی برسند.

قربان زاده ادامه داد: در ادامه تشکیل جلسات نهایی بین وزارت اقتصاد و وزارت صمت یک سند مشترک را به صورت شفاف اعلام می‌کنند تا تعهدی برای دولت سیزدهم در حوزه خودروسازها و شرکت‌های ایران خودرو و سایپا باشد و پس از کشاکشی که طی سال‌های گذشته درباره واگذاری این دو خودروساز داشتیم از این پس اقدام عملی را شاهد باشیم.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره آزادسازی سهام وثیقه گفت: در شورای عالی اصل ۴۴ در ماه گذشته دستوری از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد، مبنی بر اینکه سهام شرکت‌هایی که در لیست واگذاری قرار دارد، آزاد شود.

وی ادامه داد: طی یک ماه باید این کار انجام شود؛ در غیر این صورت این اجازه به وزارت اقتصاد داده شده که از محل سایر سهام در لیست واگذاری آنها جایگزین شوند.

انتهای پیام/م 
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار