این خودروساز ژاپنی سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد مدلهای تمام برقی را با نام تجاری جدیدی به نام «e:N Series» طی پنج سال آینده با شرکای خود عرضه کند. این شرکت فروش اولین مدل را در ماه آوریل در چین آغاز کرد.
توشیهیرو میبه، مدیرعامل هوندا در بیانیهای گفت: هوندا در حال تبدیل شدن به یک برند الکتریکی در چین با مجموعهای از محصولات منحصر به فرد و متنوع الکتریکی است که فقط این شرکت میتواند ارائه دهد.
چالش کلیدی پیش روی هوندا و همتایان اصلی ژاپنیاش، تویوتا موتور و نیسان موتور، رسیدن به رقبایی مانند تسلا است که در بخش خودروهای برقی پیشروی کردهاند. هوندا هدف خود را برای عرضه ۳۰ مدل خودروی الکتریکی در سراسر جهان و تولید حدود ۲ میلیون خودروی برقی در سال تا سال ۲۰۳۰ در نظر گرفته است.
سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که پس از سال ۲۰۳۰ فقط مدلهای خودروهای برقی را در چین معرفی خواهد کرد. از جمله خودروهای برقی باتری، سلول سوختی هیدروژنی یا خودروهای بنزینی-الکتریک در این بین است.
دو سرمایه گذار مشترک این شرکت قصد دارند کارخانههای مونتاژ جدیدی فقط برای خودروهای برقی بسازند که انتظار میرود تولید آنها در سال ۲۰۲۴ آغاز شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/