نمایشگاه خودرو تهران (5)/ مدیرعامل بهمنموتور تشریح کرد:
افزایش ظرفیت تولید به ۶۰ هزار دستگاه در سال/ دیگنیتی پرستیژ نیمه دوم سال عرضه می شود
مدیر عامل بهمن موتور حدود ٣٠ درصد از بهای خودرو را مربوط به عوارض نهادها و سازمان ها و مسائل گمرکی و بانکی اعلام کرد و گفت:گروه بهمن به دنبال پیش فروش دراز مدت نبوده و در کنار عرضه خودروهای جدید، دیگنیتی پرستیژ را در نیمه دوم سال وارد بازار خواهد کرد.
به گزارش خودروکار، محمد ضرابیان در نشست خبری در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران با اشاره به عرضه ون اینرودز در سال گذشته گفت: در سال جدید نیز خودرو سواری رسپکت و سپس دیگنیتی پرستیژ و در نیمه دوم سال، فیدلتی پرستیژ به بازار عرضه خواهد شد.
وی افزود: گروه بهمن تلاش کرده در پنج سال گذشته جایگاه خود را میان خودروسازان ارتقا داده و تثبیت کند به طوری که با وجود عدم فعالیت شرکت بهمن موتور در سگمنت ون باربری و خدمات عمومی در طی سال های گذشته،به این حوزه وارد شد.
مدیر عامل بهمن موتور با بیان این که این گروه سعی کرده با نگاه به نیاز بازار محصول خود را گسترش دهد، تصریح کرد: امیدواریم با محصولاتی که در طول نمایشگاه معرفی شده مشتریان را راضی نگاه داریم.
ضرابیان در خصوص افزایش تولید در این گروه خودروسازی نیز گفت: با پروژه های تعریف شده ظرفیت تولید به ۶٠ هزار دستگاه در سال افزایش یافته که با قالب های بدنه ای تهیه شده، ارزش افزوده بیشتری به دست خواهیم آورد.
وی اظهار کرد: خط تولید بدنه رباتیک در بهمن موتور در راستای داخلی سازی فیدلیتی با ١٢ بدنه در ساعت راه اندازی شده و مدل پرستیژ و نمونه برقی این پلتفرم نیز به سبد فروش اضافه خواهد شد این در حالیست که داخلی سازی این محصول نیز از ۲۰ درصد آغاز و به ۳۰ درصد افزایش یافته است.
مدیر عامل بهمن موتور با بیان این که محصول جدید رسپکت با ٢٠ درصد داخلی سازی آغاز و اولین بدنه وارد سالن رنگ شده است، تصریح کرد: داخلی سازی این خودرو به سمت ۴٠درصد خودهد رفت و تا حدود دو ماه و نیم آینده وارد فاز تجاری خواهد شد.
وی در خصوص بخش فروش و خدمات پس از فروش نیز اظهار کرد: در این بخش روش هایی به کار گرفته خواهد شد تا تعهدها پاسخ داده شود و به همین دلیل مشتریان اعتماد لازم را دارند این در حالیست که بهمن در بخش خدمات پس از فروش نیز همواره رتبه های برتر را به خود اختصاص داده که بی تاثیر نبوده است.
مدیر عامل گروه بهمن در خصوص آزادسازی واردات و تاثیر آن بر قیمت محصولات این گروه گفت: در حال حاضر قابلیت هایی برای واردات ایجاد شده و ما نیز مخالف واردات به شرط ایجاد شرایط رقابتی نیستیم، اما تاثیر واردات بر تولید و قیمت گذاری بستگی به استراتژی ها دارد و حتی می توان بخشی از سبد محصول را وارد کرد اما به طور قطع تاثیری بر قیمت محصولات این گروه ندارد.
ضرابیان افزود: چشم انداز صنعت و بازار خودرو در افق ١۴٠۴مشخص است و ما نیز در تنظیم بازار و قیمت گذاری از رفتارهای هیجانی پرهیز خواهیم کرد اما تامین قطعه ای همچون قطعات الکترونیکی مشکل جهانی است و شرکت های بزرگ نظیر فولکس واگن و ب ام و اعلام کرده اند این مصکل تا اواسط ٢٠٢٣ ادامه دارد بنابراین پیش بینی وارددت تعداد مشخصی خودرو در بازه زمانی مشخص، منطقی نیست.
وی در خصوص محصول برقی این خودروساز گفت: سیاست های وزارت صمت در خصوص مصرف سوخت به گونه ای است که خودروسازان باید به سمت پلتفرم های برقی حرکت کنند چرا که در آینده با توسعه زیرساخت های این محصولات، شرایط تولید و به کارگیری این خودروها ایجاد خواهد شد.
سهم داخلی سازی خودروها افزایش خواهد یافت
علی پورابراهیم، رئیس هیات مدیره شرکت بهمن نیز در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی در خصوص برنامههای توسعهای گروه بهمن گفت: در سالهای گذشته همواره به دنبال افزایش تولید بودهایم. در حال حاضر ساخت بدنه و رنگ را به نحوی طراحی کردهایم که بتوانیم سالانه ۶۰هزار خودرو داشته باشیم. وی در همین رابطه افزود: به زودی قالب برخی محصولات در داخل اجرا خواهد شد.
برنامه گروه بهمن برای ساخت خودروی برقی
پارسا نوری معاون مهندسی بهمن موتور در این نشست در پاسخ به سوالی در حصوص بومی سازی خودرو در کشور گفت: از ابتدای پروژه فیدلیتی ساخت قطعات آن در داخل در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: تاکنون ۲۵درصد ساخت داخل شده و بومی سازی فیدلیتی نیز با سرعت بالاتری انجام میشود.
نوری با اعلام خبر برنامه بهمن برای طراحی خودروی برقی گفت: خودروی فیدلیتی پرستیژ و خودروی برقی نیز در دستور کار آینده نزدیک گروه بهمن قرار گرفته است.
قرعه کشی در شان مشتریان ما نیست
امیر میرمنصف طرح قرعهکشی وزارت صمت را در شان مشتریان خود ندانست و گفت: در شان مشتریان نیست که خودرویی که خودروی اول مشتری نیست با قرعه کشی عرضه شود. معتقدیم با این سیستم چرخه تولید محصول را معيوب میشود.
وی اضافه کرد: روشهای فعلی فروش خودرو که در ایران اجرا میشود در هیچ جای دنیا نیست. در دنیا فروش خودرو مبتنی بر بازاریابی است. ما روش جاری را قبول نداریم. شرایط فروش فعلی خودرو در ایران ارتباطی به خودروسازان ندارد.
انتهای پیام/