طبق گزارش روزنامه نیککی، میتسوبیشی احتمالا مدلهایی که اقتصاد سوخت آنها بالاتر از سطح واقعی برآورد شده را از بازار جمع خواهد کرد تا کاتالوگ آنها را اصلاح کند. چنین پروسه حدود دو تا سه هفته طول خواهد کشید و احتمال پرداخت خسارت به مشتریان وجود دارد.
وزارت حمل و نقل ژاپن و میتسوبیشی درباره این گزارش اظهارنظر نکردند اما ارزش سهام این خودروساز کمتر از یک درصد سقوط کرد.
میتسوبیشی که ششمین خودروساز بزرگ ژاپن است، به سختی تلاش میکند از رسوایی تقلب در اقتصاد سوخت دو مدل مینی ون به همراه دو مدل مشابهی که برای نیسان موتور تولید کرده است، خارج شود.
این رسوایی فروش این شرکت را به مدت حدود سه ماه معلق کرد و باعث اُفت ارزش بازار میتسوبیشی شد. این خودروساز ناچار شد از نیسان مساعدت مالی درخواست کند که پذیرفت یک سوم از سهام میتسوبیشی را به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار خریداری کند.
تحقیقات داخلی ارتباطات ضعیف، نبود نظارت و فشار بر مهندسان شرکت را عامل مشکلات میتسوبیشی شناسایی کرد.
بر اساس گزارش رویترز، میتسوبیشی ماه گذشته اعلام کرد که اُفت فروش داخلی، کاهش ۷۵ درصدی سود عملیاتی این شرکت در سه ماهه اول را بدنبال داشت و این شرکت در نتیجه تقلب در اقتصاد سوخت، ۱۲۵.۹ میلیارد ین (۱.۲۴ میلیارد دلار) هزینه ضرر و زیان در سه ماهه اول متحمل شد.
خودروسازان از زمان افشای تقلب فولکس واگن در تستهای آلایندگی دیزلی، با تحقیق و تفحص فزاینده ای در زمینه برچسب و تبلیغات بهینگی مصرف سوخت و میزان آلایندگی روبرو هستند.
از سپتامبر گذشته که معلوم شد
فولکس واگن میلیونها خودروی آلاینده در سراسر جهان فروخته است، دولت فرانسه
از دفاتر پژو سیتروئن برای بررسی آلایندگی خودروهای این شرکت بازرسی کرد و
دایملر هم تحقیقات داخلی را در این زمینه آغاز کرد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/